Da'n före da'n före doppareda'n...

Snart julafton! Jippi!!!

Idag har vi varit och vägt Matilda igen och hon har uppenbarligen ätit bra i helgen för hon hade gått upp 110 gr sedan i fredags så nu står vågen på 4900 gr. Duktigt jobbat av både mamma och Matilda. Om en vecka är Tjorven kanske uppe i sin födelsevikt igen då.

Idag hade Matilda och pappa sin första stund ensamma hemma mellan två amningspass. Mamma kom nämligen på att hon behövde ett par små attiraljer på Väla och det finns inte en chans i h-vete att Matilda följer med dit bland alla bacillusker. Usch och tvi! Tyvärr så var det ju så att man var inte ensam på Väla så jag fick inte fixat allt jag tänkt mig, utan efter en halvtimme så var det risk för att mord skulle begås, alltså gick färden hemåt igen. Väl hemma satte pysselverkstan igång och nu är barnen snyggt inramade så att de kan packas in i fina julklappar till "di gamle" Nu ska jag bara tjata lite mer på M att vi måste ta in granen så alla julklappar har någonstans att bo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0