Härmed meddelar vi att...

Tjorven ska heta Eva Matilda.

Helt underbart att äntligen kunna ge henne ett namn, fast hon lär nog kallas Tjorven ändå :) Just nu hänger hon på min axel och snusar så gott så gott. Mammas famn är oslagbar än så länge oavsett vad det gäller. Vagnen börjar dock funka ganska bra med, så länge den rör på sig då alltså! Så vi kör entimmespromenader en gång om dagen nu för att det ska sovas någon annanstans än hos mamma... Vaggan är inte så poppis ännu men det kommer kanske... Förhoppningsvis... Eller...?

Igår påbörjade vi Projekt Napp. Damen vill väldigt gärna tutta hela tiden och det är ju lite jobbigt när man typ är ute och går. Det gick ganska bra med att få henne att ta napp, men det ska vara Bambino Mam, inte Nuk! Det gjorde hon tydligt väldigt snabbt. Sen gick det dock utför framåt kvällen och jag fick ett litet psykbryt och världens sämsta samvete för att jag gav henne napp och inte tutte, så jag stortjöt i en timme när Tjorven halvsov fram och tillbaka med napp... Sen gick jag och la mig med snuttan... och tuttade henne! I morse slog det mig att det är ju inte konstigt att hon vill ha bröstet ofta...Stora bebisar behöver mycket mat för de får lätt lågt blodsocker! Vi ger ju inget tillägg heller nu när mjölken runnit till ordentligt, så min slutsats blev att vill hon tutta varannan timme ska hon få det och nappen använder vi till vagnen eller om man är lite halvsuttig EFTER att man ätit.

Förutom dagens obligatoriska promenad blev det lite bak på eftermiddagen. Saffransmuffins som blev långt i från snygga, men ack så goda! Kan inte förstå detta bakande jag håller på med hela tiden. Det har gått så långt att jag vill ha en assistent! (En snygg då givetvis och det ska inte vara en sån med massa knivar och skivor utan en sån med enbart degkrok och vispar)

Lilla Matilda när hon är vaken.


Kommentarer
Postat av: sicka

Matilda kommer nog passa damen finfint! :) Söt hon är!

2008-12-10 @ 19:00:31
URL: http://sicka.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh, hon är jättesöt!

Och det är ett jättebra namn.

2008-12-11 @ 10:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0