Är det en hobbit i min mage???

Då har vi avverkat ytterligare ett barnmorskebesök. Jag gnällde på rejält om sammandragningar, illamående och att min mage är så stor och tung. Hon hade full förståelse, men där är inte så mycket att göra åt det än att bita ihop. Min enorma mage var även föremål för mycket beundran av både barnmorska och sköterska idag. Utöver det så var blodtrycket lågt som vanligt, maggen hade växt 1 cm och hjärtat pickade på i ca 128. Bm fick även känna en fot idag och konstaterade att oj, vilken storfot det bor i magen... Så nu funderar vi på hobbitnamn här hemma :) Micke fick nämligen förslagen Frodo och Bilbo av en kollega! Fast jag tyckte Sam var bättre i så fall.... Min lill* hobbit!

Har även varit med F hos tandreglerare. Han ska få räls eftersom en av hans hörntänder inte kommit fram på grund av ont om plats. Vi blev rejält imponerade av vilka häftiga maskiner de hade där när de röntgade. Det var inte som hos en vanlig tandläkare inte där man tar en liten bit i taget, utan här stod man i en mackapär som körde kameran runt skallen så att  de får med alla tänderna på en bild. Jag blir så imponerad av teknikens framskridande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0