Gott gotti gott gott...

Jag lyckades komma iväg på julmarknad i år! Missade det helt förra året. Inte så konstigt kanske med tanke på att det är jäkligt tidigt med julmarknad men eftersom det alltid finns så goda saker på de här slottsmarknaderna så är de trevliga att gå på. Vi shoppade den obligatoriska enbärsmusten (mycket godare än "vanlig" julmust), julmumma (fy vad gott det var!) whiskeykorv och grönpeppar/rödvinskorv, hjortkorv och hjortskinka, den mycket viktiga citronhonungen (som jag längtat efter den...) en fläder och champagnehonung, lite senap och en ost. Så nu har vi lite gott att mumsa på här hemma och lite som ska sparas till jul.

Ser framemot att ta en (eller många) rostad macka med citronhonung snarast möjligt och ett stort glas mjölk till det så att min lite lätt laktosintoleranta mage freakar ut helt!

I övrigt har dagen varit passiv. Sov förvisso gott i natt, men jag är så seg om dagarna nu. Har kommit in i en fas där jag faktiskt uppskattar att lulla runt i mjukisbyxor och göra ungefär ingenting. Det som jag kan ge mig klapp på axeln för idag är att jag gjorde pannbiffar med potatis till middag och att den i princip stod på bordet när Micke och Fille kom hem. Men det var å andra sidan ett måste att maten var klar när de kom hem, annars hade det inte blivit någon julmarknad inte!

Nu är det snart nattidax. Måste vara pigg imorgon när det är gravidshopping på gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0