Idag...

...blir det inget djupsinnigt babbel från min sida! Inte idag heller det vill säga...

Har haft en bra lördag tycker jag. Vädret har ju varit hur underbart som helst! Jag passade dock på att städa här inne i förmiddags när Matilda sov och alla andra var ute. Vi kan ju inte låta huset förfalla bara för att det är fint väder.  Micke har varit vid båten i princip hela dagen och de stora barnen är ju ute på sina eskapader, så jag och Matilda fick roa oss själva. Det blev en liten promenad där vi passade på att prova en gunga på lekplatsen, oj vad stor den var till lilla fjollan, och sen slank vi inom faster där det bjöds på en kopp kaffe och kanelbulle. Gott, men aj, jag skulle ju inte!

Nåja, promenaden gick vidare hemåt och Matilda hade somnat, ända tills jag trampade i ett jävla (ursäkta) tuggummi!!! För helsicke, se till att hålla de förbannade tuggummina i truten, alternativt kasta dem i en soptunna men spotta inte ut dem på marken!!! Jag blev ju ilsken som en bålgeting och då vaknade såklart skruttan av mina ramsor. Detta innebar ju att jag inte fick gjort så mycket i trädgården, mer än ryckt ett par maskrosor i trädgårdslandet. Däremot fick jag myst med Matilda på gräsmattan istället :)  Sen blev det även en tupplur i sängen med Matilda... Mysigt och väldigt skönt.

Nu ska vi strax käka hemgjord pizza och dricka ett glas rödvin! Smaskens! Imorgon börjar vårt nyttiga liv...


Kommentarer
Postat av: emelie o elliott

aha..det är trist o höra att folk inte kan ändras trots att de är vuxna ju! tror du oljan o smöret haft nån inverkan än? hoppas allt e bra, kramis

2009-04-18 @ 20:20:27
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Mie och Milo

Hihi hör ett argt bi surra omkring:) Du får lära dej köra tricket att bli arg utan ljud om du ska ha en sovande dotter när du pysslar:) Fast jag blev förbannad på råkorna som väckte Milo i förmiddags! det satt två dumma figurer utanför altanen och tjabbade på varandra, skitråkor! fula är dom också!



Jag ska nog handla minipenseer imorgon, tycker dom är så fina och så blommar dom lääänge:)



Kram och mys på ikväll, snart är du tillfälligt "ledig":)

2009-04-18 @ 20:45:11
URL: http://miemilo.blogspot.com/
Postat av: ♥ MammaRussin

hej gumman..

låter som du haft en bra dag trots tuggummit..;)

här är vi helt slut.. ska faktiskt gå och lägga mig och läsa nu tror jag..

kramkram och god natt..

2009-04-18 @ 21:52:58
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0