Jahapp...

Då har min sambo åkt iväg på sin utbildning... Skönt att jag inte deppat ihop totalt denna gång. Kan det var lilla Matilda kanske som hjälper till lite i det avseendet? Tror det faktiskt. Skönt! Det är nämligen rätt jobbigt när den här ångesten kryper sig på en varje gång Micke ska iväg på något som innebär sova borta. Det är ju jobbigt för honom med när jag bara gråter och gråter veckan innan han ska åka och fram till han kommer hem. Men! Vi jobbar på det.

Idag är planen att åka iväg till en plantskola och handla lite växter. Rabatterna på framsidan behöver en helrenovering och sen vill jag ha ett par bärbuskar till trädgårdslandet med. Fille har lovat att hjälpa mig lite. Mammas goa påg! I eftermiddag ska vi till allergidoktorn och se hur det är med hans baljväxtallergi (ni vet jordnötter, ärtor och bönor och sånt) Hoppas att han har blivit bättre. Visste ni att det finns ärtmjöl i röda korvar? Det visste inte jag förrän Fille fick en reaktion efter att ha ätit en i ett köpcentrum... Så nu vågar jag knappt låta honom äta korv om de inte kan tala om vad de innehåller!

Matilda har även i natt sovit i sin vagga fram till fem imorse, kom över och fick amma, somnade och sov till strax efter sju. Det verkar vara en rutin för tillfället. Nu vet vi ju att rutiner när det gällar bebisar ändras titt som tätt så därför njuter vi så länge det varar! Just nu ligger hon och busar i sitt älskade babygym, hon har börjat att sparka på figurerna den senaste veckan så det flaxar bra i det!

Ska ni hitta på något kul idag?

Kommentarer
Postat av: malin

Låter mysigt! Ja, här ska det ju bli promenad då. Annars tvättar jag kuddarna i dag.:)Tja det är ju typ vår så det är välan liksom dax.:)



Kram karm

2009-04-20 @ 10:52:37
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0