*Pustar ut*


Puss på dig pappa!

Kväll igen, tack och lov känns det som idag. Det är lite hektiskt att parera Matildas vanor med syskonens aktiviteter när man är själv. Tur att E & E är hos sin mamma i alla fall annars hade jag aldrig fått ihop det här!

Idag var jag och Matilda på Plantagen och investerade i lite plantor. Tog henne i bärselen så jag kunde fylla kundvagnen :) Det blev en gräsklippare (handjagare såklart) ett litet träd vid namn Svartplommon (ska köpa ett par till senare i veckan) tre stycken krypoxbär, två buddlejor (en vit och en rosa) och ett"sexpack" murgröna. Totalt 1300:-! Hon måste ha missat att slå in något känns det som...

Vid två var det dags att hämta Fille och fara till allergiläkaren. Vi har tydligen varit hyfsat frekventa besökare hos doktorn så nu har han frikort till mitten av juni. Man kan ju dock hoppas att vi slipper nyttja det! Resultatet av pricktestet var ingalunda positivt för F:s del. Han tål fortfarande inte jordnötter, ärtor och bönor. Stackaren.

När vi sen kom hem tog jag tag i trädgårdsrenoveringen och började plantera och fixa. Buddlejorna och Svartplommonträdet hamnade på baksidan och resterande växter står i sina plastkrukor på framsidan. Har nämligen en del att ta bort på framsidan först. Vi hade två stora buskar på varsin sida dörren tidigare... Jag tyckte inte de var speciellt fina, så nu har vi inte dem längre! Började med att såga ner dem och sen lyckades jag och Fille med gemensamma krafter få upp roten till den ena. Den andra fortsätter vi med imorgon eftersom vi inte hann mer idag.

Matilda beundrar det nya trädet


 


No more bushes by the door!!!
Resterna av den ena syns i nedre högra hörnet...


Just det, lilla söt har fått sin potta idag och hon sitter så fint på den! Här sitter storebror och läser för henne medans vi tappar upp badvatten.


Pappas tös- Gillar att läsa på toaletten ;)


Ja, det var väl vår dag i stora drag. Imorgon har vi en dejt i stan med Sophie och Tristan. Shopping och fika, NICE! Sen är det ju möjligt att det blir en sväng ut om Plantagen igen för att handla ett par plantor till...

Nu ska jag läsa era bloggar och slappa. Jag har lovat sonen att han ska få titta på nåt program på MTV här uppe eftersom han inte har den kanalen nere hos sig... Jiiiiippiiiiii *not* men eftersom han varit så rara idag och hjälpt mig en massa så är han väl värd det.

Honey- Jag saknar dig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sötnos, det är gooot med mat!:) Va roligt att köpa växter o plantera! Vill oxå! Nåja en sak i taget.:)

Jo, nog är det tur att de är söta de små liven. Fast de rivs o lämnar sugmärken och jag vet inte allt.;)



Kram ma.

2009-04-20 @ 21:56:19
Postat av: Katja

Sån mysig dag ni ser ut att ha haft trots att du var ensam med att fixa allt. Gulligt litet träd och lillan är lika söt som vanligt :). Var köpte ni pottan? Ser bra ut!



Natti natti Kram

2009-04-20 @ 23:51:12
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Anna

hihi Alvin brukar också läsa på pottan ibland

2009-04-22 @ 13:57:15
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0