Skitsnack och lycka!

Dagens höjdpunkt hittills är att Matilda har bajjat själv, utan assistans från mamma, idag. Ett rejält lass kom det i blöjan och det var inte det här stenhårda längre utan betydligt mjukare, så det verkar ju som om allt smör/rapsolja i maten plus katrinplommonpurén till allt, börjar göra nytta. Kanske inte så intressant för alla andra att läsa om detta, men jag är så glad!

Nu sitter jag i soffan med en kopp kaffe. Jag har städat och kört igång lite tvätt och min älskade lilla tös sover sin förmiddagslur. Mitt hjärta ringde precis och det gör mig så lycklig att få prata med honom. Barnen kom iväg i tid till skolan utan en massa tjat och gnat i morse. En allmänt bra vardag alltså där jag går och pysslar lite och myser med min lilla. En sån som gör att jag mår bra och är lycklig. Jag gillar ju vardagslivet här hemma i vårt lilla hus, jag blir inte lycklig av en massa fester och resor och sånt. Det är här hemma med familjen utan en massa tillgjordhet och krussiduller som jag mår bäst. Sen kan en resa eller en trevlig fest förgylla tillvaron då och då, men det är inget jag längtar efter i den bemärkelsen.
Vad gör er lyckliga?


Kommentarer
Postat av: malin

Låter mycket likt mej det där. Håller med.:) Vad skönt att magen börjar ordna till sej på lillgumman.



Kram Ma.

2009-04-20 @ 12:13:01
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Emma

Heja Matilda! Hoppas att magen blir bra nu!



Min gubbe och min son gör mig lyckliga. Jag har allt jag vill ha =)

2009-04-20 @ 13:38:18
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Jag blir också lycklig över att vara med min lilla familj...för dom är ju det som betyder mest av allt :)



Skönt att hon kunde bajsa själv idag! Då kanske hon blivit bra i magen igen...håller tummarna för det :)



Kram

2009-04-20 @ 20:32:31
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0