Solen har tittat fram!

Ett par dagar till sedan är jag övertygad om att det exploderar i grönt utomhus! Jag och Matilda tog en promenad innan och det finns miljontals med knoppar nu och de ser ut att vara sprickfärdiga allihop. Så underbart!

Gick ner om brunnsparken idag och eftersom jag var törstig och vattenflaskan var tom, tog jag lite vatten från järnkällan. Borde kanske göra det lite då och då med tanke på att mitt blodvärde inte är det mest lysande och jag glömmer ta järntabletter... Det var så kallt och riktigt gott även om det smakade ganska mycket järn. Lite häftigt med att samla vatten direkt från ravinväggen. Konstaterade att några puckon hade klottrat på paviljongen. Varför? Jag tycker att fin grafitti på en tråkig vägg i en tunnel eller något i den stilen kan vara helt ok, men meningslöst klotter på fina gamla byggnader???? Total idioti!!! Blir så arg på sådant. Det och idioter som slänger en massa skräp i naturen. FY! Hur svårt kan det vara att ta med sig sitt skräp hem eller till närmsta papperskorg?

Vidare på vår lilla promenad så fick jag syn på en
forsärla som flög runt och kvittrade vid bäcken. Så klart hade man ingen kamera med sig! Det bor allt en liten fågelskådare i mig... Tycker det är kul att titta på fåglar! Finns så många fina. Extra roligt är det om man får syn på någon ovanlig liten pippi.

Planen när vi kom hem var ju att sitta i solen och jaga fram lite fler fräknar, men icke! Så fort jag kör in vagnen på tomten försvinner solen och det börjar blåsa... Så typiskt! Det var hur varmt som helst när vi var ute och gick men i Ugglehuset är det tråkväder... Blä. Fick slipa det jag hade spacklat istället, så nu ska det snart målas här!


Måste säga att gungan är en hit!
Dagens outfit: KikKid body (som inte syns), jeans från PoP,
Hood-tröja från Green Cotton, mössa från PoP och
tossorna är köpta hos Lilla Helsingborg, men jag kommer
inte ihåg märket...

Kommentarer
Postat av: emma

gungan är verkligen en hit här med :)

2009-04-07 @ 16:54:49
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Susan

Ja....det blev lite kall och blåsigt ett tag. Typiskt då vi kom ut så klart, Men det var bara till att gilla läget i alla fall=)



Kramar

2009-04-07 @ 17:03:04
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: malin

Sötnos!Roligt att gunga, vår gunga är liksom på väääg upp!:)Sådär fint väder har INTE vi haft i dag.Men annars jodå, tryckte just iväg deklarationen. Färdigt, så det känns lite lugnare.Ska gå ner o elda tror jag.:)



Kramar Ma.

2009-04-07 @ 17:40:25
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Louise

Vilken sötnos, ser riktigt nöjd ut med sin gunga.

När våren/sommar kommer saknar man att inte ha egen gräsmatta

2009-04-07 @ 18:19:59
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj vad du är flitig! Jätteduktig, verkligen:)

Jag kan tyvärr inte denna veckan för jag ska träffa Anna och sedan ska vi ha folk över påsk, Jörgens bror Carsten och hans familj. Dom ska sätta plank och jag har en del att stå i pga det. Men nästa vecka kan vi nog få ihop en dag.:) om du kan?



Gungan är verkligen en investering, var köper man sådana?

Kram

Mie

2009-04-07 @ 21:08:29
Postat av: Elin

Sötnosen :)



Vill också tipsa om en ny tävling som jag startat igång på min blogg ikväll: http://edvinsmamma.blogg.se/2009/april/tavling.html

2009-04-07 @ 22:05:26
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: (lilla)SysterYster

Så mysigt det ser ut när lilla Matildan sitter o gungar i trädgården!!

2009-04-08 @ 07:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0