Åh, vad vi haft det bra idag!


Min lilla koltrast som kvittrat så vackert för mig hela dagen

Vilken mysig hemmadag vi haft idag jag och lilla Matildan. Vi började ju dock dagen med bvc-träff. Ja det var ju tanken i alla fall, men när vi kom dit efter några små stressmoment (typ Matilda blev bajsnödig precis när vi skulle gå...) blev det inget eftersom vi bara var två stycken och syster Peter var sjuk... Jaha, tack för den då! Ovanpå allt hade jag glömt att ta med napp till Matilda så hon var måttligt road när vi gick hem igen. Hon lyckades dock somna en runda ändå.

Efter att jag och Matilda ätit lunch tog vi ut en filt på gräset och låg där och busade. Lilla goa tösen sprattlade runt och pratade en massa. Nu har hon även börjat få tag på sina fötter så det praktiserades flitigt. Vi har ju haft otroligt varmt idag så tösabiten fick faktiskt vara ute barfota och barärmad. Efter en stunds mys var det dags att ta en lur så då fick hon hoppa upp och lägga sig i vagnen och som hon sov! Hela eftermiddagen så jag hann klippa gräs, rensa ogräs i trädgårdslandet och möblera om i jordgubbsplantorna! När det var klart satte jag mig i solen med kaffe och en bok (som jag läst tusen gånger men det passar ju bra om man rätt vad det är måste lägga den ifrån sig). Så jag är väldigt nöjd med eftermiddagen.

När pappsen kom hem for vi (äntligen) ut till Plantagen så att jag fick handlat mina lagerhäggsplantor som nu står på varsin sida om trappan. Extra bra var ju att de hade specialpris på dem för tillfället! Vi tog och köpte två vinbärsplantor med och 10 margeritor så det har planterats för glatta livet här ikväll!

Vi fick även besök av världens bästaste lillasyster ikväll som ska designa inbjudningarna till bröllopet. Oj, vilken inspiration hon måste ha fått av oss! Vi har ju inget "tema" eller någon speciell färg som ska rama in bröllopet, så nu får hon knåpa ihop något och så får vi utgå från det och säga vad vi tycker och inte tycker. Vem sa att vi var lätta att ha att göra med? Inte vi ;) Flåt Annikan...


Världens sötaste lilla fot i det fria!


Nu har jag nog lite att läsa i kapp. Har gjort mitt bästa för att hänga med under amningsstunderna men jag misstänker att här är en del igen eftersom alla är så produktiva bloggare :)

Kommentarer
Postat av: malin

Mmm, mysigt!

Varma kramar från ett halvkallt Roslagen.:)

2009-04-29 @ 22:44:29
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0