Fullspäckad onsdag!


Har jag berättat att min mamma gillar Molo?


Vilken dag jag har haft idag. Har haft fullt upp och inte hunnit sitta här överhuvudtaget (och då avböjde jag ändå en fika)! Det har i sin tur genererat en massa nya blogginlägg att läsa, men de får vi nog ta senare ikväll. En del kvar att pyssla med i lilla hemmet:)

Vi började dagen med en promenad tillsammans med V och L till bvc där det var dags för föräldraträff. Idag lärde vi oss att massera magen, men de andra bebisarna sov så det var bara Matilda som blev masserad. J försökte massera storebror, men han ville inte ligga still och mysa (2 år...) Efter att det masserats och pratats om barnsjukdomar plockade vi fram fikan. Knytis är bra! Fika är ju även lika med en massa babbel i de flesta fall och det blev inte annorlunda i detta sällskapet heller! Mycket trevligt så vi bestämde att vi kör samma princip nästa vecka.

När vi kom hem fick jag köra ut knoll och tott eftersom en satt klistrad framför tv:n och en framför datorn. Fille hade dragit till en kompis och Emma har inte sovit hemma i natt så huset blev tomt och eftersom Matilda sov gott i vagnen satte jag igång att måla (igen). Så nu är snart Matildas rum också klart. JIPPI, men gissa om jag är trött på att måla nu...  Bilder kommer när det är klart :) Förhoppningsvis under morgondagen då!


Kommentarer
Postat av: Katja

Kul att du blev inspererad, jätte lätt att sy så det lär du fixa snabbt =). Ja de är svindyra ute.



Mysigt med fika, kul att sitta o babbla med andra som har barn i samma ålder =)

2009-04-08 @ 18:02:38
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: emma

jag vill också ha babymassage på bvc programmet, alla verkar få ha det...



hoppas ni har en skön kväll!

2009-04-08 @ 19:44:39
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Susan

Kul med fullspäckade dagar.



Ser fram emot att få se lite bilder sen då=)



Kramar

2009-04-08 @ 21:53:11
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: malin

Kul att gå på babymassage!Suger att slipa och måla!Men det är kul efteråt, när det är fint och färdigt.Ja, det ska bli jättekul att åka dit!Ja, det är ju "bara" tre barn i hushållet ännu.:)Men man vet ju inte om det blir fler ändå.



Kram kram Ma.

2009-04-09 @ 08:07:57
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Mie och Milo

Funderar på om det inte var dom Molo kläderna vi stod och tittade på hos Lilla Helsingborg? Dom du hade svårt att hålla fingrarna ifrån;-D



Ja babymassage är mysigt för dom små. Vi gör ju det två gånger om dagen fast inte för magknip eller något sånt utan med insmörjningen, det ska ju masserar in krämer varje gång, tur att Milo gillar det och ligger still. Vi brukar sätta på en barn-cd och sjunga samtidigt så blir det lite roligt också. På kvällen kör vi lite mer soft utan högljudda sånger..hihi.

Skönt att snart vara klar med Matildas rum? När ska ni flytta in henne? Jag har varit på gång flera gånger här men alltid kommer något tokigt i mellan.



Städedag idag? Här är det så:)

2009-04-09 @ 08:53:50
Postat av: Kristina

Tack för din kommentar.

Det känns skönt att veta att det blir bättre. Man har svårt att se ljusningen när man är mitt uppe i det. Men för barnens skull kämpar jag på, utan dem hade jag aldrig klarat mig nu.



Jag är verkligen glad för din skull och önskar dig all lycka. Härligt med fler barn och en man.

Livet går trots allt vidare.



Kram

2009-04-09 @ 10:13:54
URL: http://branden.blogg.se/
Postat av: Kristina

Glömde nämna att jag endast bytt underlakarna, klarar inte det fast det har gått två veckor och jag brukar vara manisk och byta minst en gång i veckan. Men som sagt, lite av honom finns ju där:)



Kram

2009-04-09 @ 10:52:20
URL: http://branden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0