M som i Matilda!

M-kudden är klar! Jag är mycket nöjd med den kan jag säga, för vilket pill det var att sno ihop den. Så här fin blev den i alla fall.




I natt sov Matilda mellan 20,30 - 05,30 i sin egen säng, sen kom hon över och fick mat från de sprickfärdiga matbehållarna och därefter sov hon vidare till ca 8,30. Då hade jag hunnit äta, skickat iväg de stora ungarna till skolan och städat. Efter förmiddagslurken och lite lek var Matilda trött igen och däckade på sitt lektäcke (som synes i tidigare inlägg), efter en kvart bar jag in henne i sin säng och tösabiten sov och sov och sov. Jag lyckades duscha, fixa naglar och sy det berömda M:et innan hon bestämde sig för att vakna igen. Helt otroligt! Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

I eftermiddags satte jag henne i bärselen och gick ut en sväng, men fick snabbt byta till vagnen eftersom jag kom på att det var läge att rensa ogräs och utföra minröjning efter hunden på gräsmattan. Vad gjorde Matilda då? Jo sov såklart!

I helgen ska det byggas rum igen. Alltså det är så klart inte jag som ska utföra detta arbete, utan det är M och lille far som ska bygga rum:)

Nu ska vi bara slappa resten av kvällen, äta lite gott, ta ett litet glas vin och titta på tv. "Så ska det låta" börjar ju idag igen, så här ska det minsann låtas ;)


Kommentarer
Postat av: Angelica

vackert cecilia!! u good!

2009-02-27 @ 18:44:52
URL: http://frubegovic.blogg.se/
Postat av: sicka

Beställningsjobb? Ett E skulle kosta? :P

Blir inte ett dugg avis på dina nätter ljuger mig blå Trevlig helg på er alliallialliallihopa!

2009-02-27 @ 19:22:30
URL: http://sicka.blogg.se/
Postat av: Mie

Vad fin kudden blev! Men jag förstår att det var meck med sättet den är sydd på! Fast jag vill nog påstå att kan du sy den så kan du sy muddbyxor till Matilda!

Skönt med lite egen sömn va? Det är inte så bra för kroppen att sova i fel ställning som man ofta gör när man har dem intill, om än det är så mysigt. Här myser vi på morgonen när Milo vaknat och den stunden är värdefull, han bappar lite, snackar och petar ut ögonen på mej;-)

Kram och ha det gott ikväll!

2009-02-28 @ 19:58:16
Postat av: Sofie

Superfin!! Så nog tycker jag att hon ska få 6 bokstäver till;)

2009-03-02 @ 09:24:50
URL: http://sofiesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0