Mammafika och bvc!

Idag har Sophie och Tristan och Jessica och Edvin varit här på mamma-/babyfika. Mycket trevligt och dagen till ära hade jag gjort egna laktosfria semlor. De blev godare än jag förväntat mig så det kan man ju göra fler gånger.
Så klart så missade jag att fota idag, men söta är de små gossarna! Tristan har världens kalufs som verkligen står rakt upp!

Efter fikan skulle Matilda vägas och vi fick promenadsällskap av Sophie och Tristan största delen av vägen. Det är ju så mycket roligare att gå när man har någon att babbla med. Nåväl, åter till vägningen, Matilda hade gått upp 150 gram denna gång och vuxit en centimeter, så nu är måtten 5640 gram och 62 cm. Hattmåttet hade ökat med en halv cm till 41,5 cm. Vi passade på att ta mammasamtalet idag med så det tog nästan en timme totalt idag! Nästa vägning blir den 17/2. Ville inte ha en tid nästa vecka för det blir nästan lite stressande det med omman ska kolla hela tiden och hon mår ju bra. Nu behöver jag inte börja ge tillägg denna gång heller :)

Stegrapport: Igår 12011, idag 8413 hittills. Nu tänker jag ta det lugnt och mysa resten av dagen.
Ikväll serveras det tacos till middag och sen lär vi ju titta på Let´s dance... Inget På spåret idag heller med andra ord. Stackars mig :D


Kommentarer
Postat av: sicka

Tack för fikan idag! :)

2009-02-06 @ 23:00:36
URL: http://sicka.blogg.se/
Postat av: Linda

jag har inte haft något mammasamtal, skumt tycker jag! Skönt att hon har ökat bra i vikt, är längre och väger mer än Lukas.

Jag ska till bvc med honom nu i veckan, ska då få tid till 3-månaders sprutan!

2009-02-07 @ 23:44:00
URL: http://krabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0