Lunch, shopping och fika...

Såja, nu har vi börjat att bättra på lilla garderoben igen. Efter en heldag i stan med lunch, shopping och fika känner man sig mycket nöjd. Det är underbara mammavänner jag har fått! Tack flickor för en superdag :) Det är grymt kul att umgås med er! Plus att det är oerhört söta och rara barn vi har med som finner sig i våra tokerier på detta sätt... Tur att de inte kan skvallra om vad vi pratar om, eller hur;)

Jag är ju inte helt klar med min förnyelse av garderoben, jag skulle vilja ha ett par koftor (hittade inga koftor överhuvudtaget idag) och några tunikor med. Ja, och sen dimper det ju säkert ner mer efterhand men för att få ihop en hyfsad garderob som funkar i de flesta lägen, är det ovanstående jag vill ha. Idag köpte jag ett par baggyjeans, en jeanskjol, ett par leggings, en turkos(?) tunn långärmad tröja och en blus. Mycket nöjd med dagens inköp.

Just det, jag fick vatten på min kvarn idag angående skidåkningens vara och icke vara. (Jag vill ju inte åka skidor, men det finns ju en del som gillar det och därför försöker övertala mig... Ha! Eller hur???) Filles pappa vurpade med skidor igår och kvaddade ett ledband i knäet. Såja, här ska inte åkas skidor. Vintersemester? Fine. Skidor? NOT!!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack själv för en toppendag:) hade jättetrevligt! Kram från Sofie & Tyra

2009-02-19 @ 21:47:27
URL: http://sofiesofie.blogg.se/
Postat av: SysterYster

Ooh, det där lät himla mysigt, trevligt och välbehövligt! Hmmmm, vilken tur man har fått lön idag, kanske dags o planera in en shopping-dag :-)

Det där med skidåkningen kan jag ju säga att jag är väldigt splittrad med, jag har ju låtit mig övertalas ett par gånger, men mes som man är så har det väl tagit en tio år ungefär för att kunna ta sig ner väääääldigt sakta i barn-backarna (där det helst inte ska vara ngt annat folk än mig). Däremot är det väldigt trevligt med miljö-ombyte och sitta o fika o mysa o äta gott o ut o promenixa o en massa annat sånt som man kan göra istället för skidåkning på vintersemester... Förstår inte varför alla e så insnöade på att man tvunget ska hålla på o åka skidor :D

2009-02-20 @ 11:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0