Jaha, vad ska man säga?

Var hos bvc idag och hade stora förhoppningar om tösens vikt innan vi kom dit. Ack så fel jag hade, hon har gått upp 30 gram på tio dagar :( Doktorn tyckte dock inte att vi behövde oroa oss än då hon ligger i övre spektrat i kurvorna, men ändå... Hon måste ju börja gå upp i vikt snart så vi inte behöver ge ersättning. Jag vill ju verkligen amma utan att behöva ge tillägg. Är rädd att om jag börjar ge tillägg så kommer amningen att gå åt skogen som det gjort med de andra två. Usch... För övrigt var allt bra i alla fall. Doktorn tyckte att hon var ovanligt med och fokuserad för sin ålder och allt annat kändes och såg bra ut så det känns ju positivt. Fattar bara inte varför hon inte ökar i sin vikt. Jag som ammar så ofta hon vill och hur länge hon vill. Hon är i och för sig väldigt sprallig med vilket doktorn menade också kan vara en anledning tillsammans med att hon inte tagit upp näring när jag ätit "vanliga" mjölkprodukter. Nu kör vi HELT laktosfritt och har gjort så i en vecka. Jag fortsätter att hoppas att det ska vara bättre nästa gång.

Ikväll kom mor och far och min mormor hit på fika. Mycket trevligt, fast Matilda sov igenom i princip hela besöket så inte fick gammelmormor sett så mycket av tösen! Till sist väckte jag henne då det började bli pyjamas och matdags ändå och fy för i bänken vad ilsken hon blev! Hehe, kul att höra någon enstaka gång att hon också kan illvråla! Annars är hon så nöjd bara hon får vara hos sin mamma!


Kommentarer
Postat av: Mie

Hej syster och tack för i tisdags! Milo har provat sina kläder nu och dom vaar jättefina på och han kommer kunna ha dem ett tag framöver.

Fikan var en höjdare, den gör vi i repris en dag:)



Vad tråkigt att vikten inte ökat mer, 30 gr på 10 dagar känns klart inte så roligt än om läkaren säjer att det är ok. Det är ju konstigt för hon äter ju som en häst! Hoppas nu det vänder till nästa gång:) Förstår dej i tanken om tillägget. I min AFF grupp så är där flera som gett tillägg på sista målet och det har funkat. Kramar om

2009-01-29 @ 07:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0