Lugnt och skönt...

...har vi haft det idag. Bara varit hemma och tagit det lugnt. Sov länge i morse gjorde vi med, jag vaknade vid nio och Matilda en halvtimme senare. Då sken solen och man blev riktigt inspirerad till att gå ut idag.

I förmiddags låg vi och lekte på golvet och tittade i mjukisboken som vi köpte igår. Det var jättemysigt. Sen var stumpan trött igen så hon knoppade in och sov banne mig tre timmar. Jag låg och läste lite sidan om henne när hon somnade men sen studsade jag så klart upp och städade istället! Oförbätterlig...
Till sist lyckades vi i alla fall komma ut på promenad idag, men då hade det fina vädret ersatts av lite dis. Hur som helst så var det skönt ändå och Matilda låg vaken och kikade hela tiden, vilket innebar att när vi kom hem igen så fick det boppas lite igen och sen somnade hon som en stock!

I kväll passade jag på att bada med stumpan när det var dags för kvällsbadet. När hon badar med mig kan hon ju röra sig friare än om hon ligger i sin "hållare" eller badar i handfatet, så det tycker hon är hur mysigt som helst.

I morgon är det dags för mammafika! Ska bli kul att träffas med bebisarna nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0