Middagstips, pyssel och bad

Dagens middag bestod av kålpudding med honung och vitlök  serverat med bulgur och lingon. Grymt gott kan jag meddela och jag rekommenderar verkligen att ni testar att byta ut löken i kålpuddingen mot vitlök någon gång.

Ikväll har jag och Matilda pysslat... Det vill säga Matilda fick ställa sina små söta fötter till förfogande för mamma ville göra fotavtryck. Ett lila och ett grönt gjorde vi, handavtryck var inte att tänka på för när jag försökte färga händerna kramade Tjorven om stämpeldynan... Vi nöjer oss därmed med att ha fått avtryck av fossingarna.
Så här fina blev de:


Med infärgade fötter och lite kräk i hår och på hals var det sen dags för det obligatoriska kvällsbadet i handfatet. Det är en liten fisk vi har fått, hon älskar att bada och vi har verkligen ett perfekt handfat för bebisbad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0