Mysig söndag

Söndagar innebär ju numera babysim för oss och då vi har väldigt nära dit tog vi och promenerade idag. Väl framme så hoppade vi allihop i badet idag och det var sååå varmt och skönt. Matilda var piggare idag så hon riktigt mös hela tiden och vi gjorde två dyk med henne. När vi sen hade badat klart gav jag henne en liten slurk innan vi skulle klä henne och då konstaterade vi att jag glömt packa ner blöjor! Hur dum får man vara??? Som tur var finns det snälla människor, så vi fick en blöja av en 9-månadersbebis... Något större än de vi är vana vid men det funkade kanon :D
I fortsättningen ska jag således vara noga med att kolla vad jag packat ner. Efter simningen sov Matilda som en stock hela eftermiddagen i vagnen så halv fem fick vi ta in och väcka henne.

När Matilda sov passade jag på att lägga ut alla kläder som blivit för små till henne på Tradera. Behöver få in lite pengar då jag vann en auktion på en jättefin dopklänning till henne och jag la lite mer på den än vad jag och M kom överens om... ooops! (Fy mig...) Men jag har lovat att jag ska lägga ut den igen efter dopet så vi får tillbaka en del av pengarna i alla fall.

Ikväll har mormor och morfar varit här och ätit middag. M släppte loss i köket och det bjöds på fläskfilé fylld med parmaskinka och västerbottenost (rekommenderas varmt att ni provar), färskpotatis, sås och sallad. Eftersom det är söndag slog vi till med lite efterrätt med, vaniljglass med bär. Mycket gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0