Hittills...

Har vi haft det lugnt och skönt och luktat på blommorna. Nej, just det, inte luktat på blommor. Matat ankor! Vi glider runt jag och Matilda utan något som helst mål idag. Skönt :) Tösabiten verkar trött här med för hon sover mycket, så det är ju inte lönt att hitta på en massa då utan mamma passar på att slappa lite istället.

Vi har dock sett till att masa oss ut på promenad och idag gick vi ner i brunnsparken med lite gammalt bröd till ankorna. Det var jättekul tyckte Matilda! Mamma förundrades över hur närgångna de var de där kvackarna, en stackare blev trampad av mig när jag tog ett steg bakåt. Kan säga att han såg mycket förorättad ut när han kom loss och vaggade iväg! Förlåt ankan!

Blev lite ledsen när vi kom ner i parken för någon/några har klottrat en massa otrevligheter på en del av byggnaderna och sånt är ju så onödigt. Jag kan tycka det är ok om man målar grafitti i en tråkig tunnel eller på någon annan tråkig betongvägg, men meningslöst jävla klotter och det i en fin park??? Varför i hela fridens namn! Idioter! Ska man behöva hägna in allt och ta entré för att slippa sånt? Tröttsamt värre.

Nehej, om man skulle lägga sig och läsa liten stund. Finns i och för sig risk att man slumrar till en runda då, fast det spelar ju inte så stor roll :)

Kommentarer
Postat av: Nikita

Ny tävling hos mig , delta gärna!!

2009-06-09 @ 14:42:15
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

vi matade ankor igår, och mejs atyckte dom var superintressanta :)

2009-06-09 @ 16:14:05
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Mie och Milo

Ni verkar ha haft en lugn och mysig dag, skönt för Matilda nu när hon varit sjuk. Men jag tyckte nog du kunde förstått att du skulle ha en anka bakom dej;-)

Sjukt med klottret, sådant kan också gör amej förbannad, sjukhuvuden som gör sånt, väx upp!



Skattepengar..ahhh, hade inte koll på när man får sådana men vi har ju deklarerat "för hand" så vi får nog vänta till augusti. Alla våra pengar får gå till något så tråkigt som stenplattor till uppfarten och då räcker inte den stora summa vi ska få ens...surt:( Men det blir nog fint så jag ska vända tankarna till det positiva..jiiihhaaa;-)



Kram

2009-06-09 @ 21:18:25
URL: http://miemilo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0