Ro i ugglehuset

Har vi nu när alla ungar kommit i säng (nästan i alla fall... det är väl någon stor kvar som dräller runt lite i källaren!) Matilda somnade efter lite bök, av sig själv i sin säng. Det betyder förhoppningsvis en bra natt! Vi försökte med välling ikväll, hade ett liiitet problem bara... Nappen till flaskan var inte gjord för välling utan tunnare vätskor, d.v.s. det bidde ingen välling i magen idag. Nya flaskor kommer att införskaffas imorgon.

Tidigare ikväll provade vi köpegröt i alla fall, istället för hemgjord havregröt och jodå, den slank ner utan problem. Nu hoppas vi att lilla magen tål den också som doktorn tror att den ska. Håller tummarna!
Och ja, jag kommer att fortsätta amma ändå såklart, det funkar ju fortfarande där är bara inte tillräckligt med näring i min mjölk och det är därför (tramsigt, I know) jag känner mig "otillräcklig". Det går säkert över när vi kommit in i det här nya, men idag sörjer jag litegrann över det.

Nej, nu har mina senaste inlägg handlat om maten här så nu får jag sluta tjata om det.

Imorgon bär färden till syster yster och hennes lilla bustroll Milo. Var alldeles för längesedan känns det som! Säkert två-tre veckor sedan... hihi. Men det absolut viktigaste imorgon är att min älskade lilla prinsessa "fyller" 6 månader...

Tjipp tjohej!


Kommentarer
Postat av: Katja

Skönt att gröten slank ner. Tycker att det är lite dubbelt det där med amningen. Har ersatt en del mål med mat nu och hon får välling på kvällen. Saknar amningen samtidigt som det är rätt skönt att trappa ner på den. Mysigt att mata och se henne kladda med maten och att ge vällingen är gosigt det med! Vart steg i deras utveckling har verkligen sin charm.

2009-06-03 @ 21:38:44
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Linda Jönsson

Inte det minsta tramsigt att känna så, jag hade blivit ledsen om inte min mjölk hade räckt till. Lukas får numera två portioner gröt om dagen och ammar resten av måltiderna. Förra månaden åt han en portion gröt och ammade resten och gick upp 480 g så min mjölk verkar duga än iaf.



Idag har jag börjat med smakisar, han fick smaka morot idag. Jag gjorde storkok morotspuré och lite potatis-och palsternackspuré.



Jag har hittat sittdynan Ditten&Datten, det är visst en på fl som syr såna. Ditten Datten är nicket.

2009-06-03 @ 21:41:25
URL: http://krabba.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

god morgon..

hihi..

man är tramsig (om det nu kallas det) när man ska sluta amma och man inte valt tid punkten riktigt själv...

:( så klandra dig inte nu bara.. hoppas ni får en fina dag tillsammans med syster och fina pojken..:) och hälsa till dom.. ;)

KRAMKRAM

2009-06-04 @ 09:17:48
URL: http://enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0