Aktiv söndag

Jaha, så hade den här helgen sprungit sin väg. Huj vad tiden går!

Idag fyller min söta bonusdotter år. GRATTIS STUMPAN! Hoppas att du haft en bra dag :)

Vad har vi hittat på här idag då? Jo, vi fick besök av min kusin Rasmus med dotter Alma i förmiddags. Så det blev lite fika och mycket skitsnack. Mycket trevligt och tösabiten är ju såååå söt! Riktigt charmtroll. Mamma Anette och lillasyster fick vara hemma eftersom den lilla bara är 10 dagar. Ser framemot att åka ut och hälsa på dem sen om ett tag, när Matildan är frisk och de har landat lite. Hur som helst, trevligt hade vi.

Eftermiddagen spenderades på IKEA... Vi och en hel del andra... Fast det kändes inte speciellt jobbigt, utan det var gott om utrymme trots allt folk. Matilda sov hela tiden så vi lyckades plocka på oss allt vi bestämt och lite till ungefär. Det köptes en byrå och ett vitt cd-skåp i plåt till Cajsan och en hylla med backar, taklampa och "resebarnstol" till Matilda. Pappa fick två nya stekjärn och mamma en "lattevisp" (vilken investering... 9 spänn!!!) bland annat. Vi tyckte att det var lika bra att handla allt möjligt bra på en gång, det är ju ytterst sällan vi åker till IKEA. Däremot glömde jag köpa nya våriga handdukar till toaletten här uppe... Gahhh! Så jag får ta och besöka hemtex en dag i veckan istället...

Efter IKEA for vi till mor och far och drack kaffe. Jag tyckte såklart att Matilda skulle få provsitta sin nya stol och hävdade att det är klart att den är monterad eftersom det är en sån ihopfällbar... Den var inte monterad utan det fick Micke och pappa fixa :) Med en del gliringar riktade mot undertecknad... Men hallå! Det var ju inte som om man behövde en examen i kvantfysik för att reda ut det! Det är en IKEA-stol...

Ikväll har vi målat lite till på C:s rum och börjat röja undan, så det tar sig härhemma. Snart klara! Jippi! Gissa om jag längtar efter att få ordning i vårt hem igen!

Just det, måste också berätta att Micke har byggt lego idag... Han har pluttat ihop en förhöjning till Matildas stol med legobitar... Och ja, det funkar! Helt otroligt, jag blev faktiskt imponerad för jag trodde inte på det från början!



Liten bild på mammas sötnos måste ju också få vara med! Dagens outfit, helt och hållet från PoP! Känns riktigt vårig.


Kommentarer
Postat av: MammaRussin

God kväller i stugan..:)

javisst innebär det de.. :) du har fått awarder av mig..:)

hihi..



men vilken söt tjej som sitter i soffan..:) mår hon bättre nu? det ska bli spännande och se det färdiga resultatet av C rum..



Nu måste jag i säng, men det var svårt ikväll.. hihi..KRAM

2009-03-29 @ 23:07:21
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Katja

Ja det var verkligen fullt upp hela er söndag, så mycket ni hann med!



Tror att er lilla simtjej saknar vattnet hon med, till nästa helg lär hon ju vara frisk nog för ett bad :)



Lägger in en länk till dig hos mig med :) Har dig redan på bloglovin så jag har inte fått tummen loss att lägga in på länklistan ;)



ha en fin måndag. Kram

2009-03-30 @ 09:23:19
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Anna-Karin med Filippa

Vilken snygg outfit!! Den känner jag igen ;)

Nu blev jag jättenyfiken på Legoförhöjningen... kan vi inte få se en bild på den!



2009-03-30 @ 12:33:09
URL: http://filippalinnea.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0