Garderobsinventering del 2

Vi har ju börjat använda stl 68 så smått (som Molo-dressen igår) så här följer fortsättningen på Matildas garderob!

 
Kortärmad body 2
Långärmad body 4
Mjukisbyxor 4
Kofta/Tröja 4
Klänning 2 
Heldräkter 3
Pyjamas 2

På väg i posten från Tradera är ett par PoP-jeans och två Molo-tröjor till... Jag ska nog inte handla kläder på ett bra tag nu till Matilda... Det känns som om vi har tillräckligt! Men jag får ju faktiskt säga att det går åt, för allt i stl 62 är väl använt. Det syntes nu när jag jämförde med de nya oanvända plaggen.

Har konstaterat att Matilda gått in i nästa utvecklingsfas -"händelsevärlden" och därmed har hon även gått in i en ny "klängperiod". Kan bocka av flera olika tecken i Växa och upptäcka världen (som rekommenderas starkt till er som inte läst den). Till exempel boppas det frenetiskt på nätterna och hon kommer över redan vid 00-01... Jag har även märkt att hon behöver lite mer stöd bakom nacken när jag bär henne och att hon vill vara MYCKET med mig och på mig. Denna klängperiod varar mellan 1 och 5 veckor. Inte riktigt bra för mammas rygg och axel kanske, men vi får helt enkelt nyttja Voltarensalvan mer om det blir för illa här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0