Tanken var...

...att vi skulle på soldejt idag. Det vill säga att en skulle sola och en vagga vagnar typ. Men när vi vaknade i morse efter att det stökats och bökats sen fyra-femtiden, så fattades beslutet att vi stannar hemma idag. Plus att jag kände att jag vill bli klar med Matildas möbler och det är för dåligt ljus på uterummet för att kunna måla på kvällarna. Så nu har det målats febrilt när tösabiten sover. Spjälsängen får nog anses vara klar nu. Spjälorna är jävligt svåra att få helt perfekta utan penseldrag så jag anser att den är snygg nog nu. Den är vit nu i alla fall och om den skulle blivit perfekt slät och fin hade vi fått lämna in den på sprutmålning. Jag har även börjat på tripp trapp-stolen som blir svart. Betydligt enklare att måla! Den går ju att rolla! Sen när den är färdig ska jag trycka "matilda" på den översta ribban till ryggstödet, med mina bokstavsstämplar jag köpte för en evighet sen!

Skruttan har varit på solskenshumör hela förmiddagen och lekt på sitt molntäcke. Ett tag såg det ut som om hon hade tänkt att hon skulle försöka krypa iväg för hon drog upp benen under magen så gott det gick och bökade runt en massa! Lilla fjolla, det förstår hon väl att det går inte när man fortfarande är en liten pyttis! Får minsann vänta några månader till. Vända sig från mage till rygg gör hon i alla fall, men hur mycket som är med vilja och hur mycket som är olyckshändelse låter jag vara osagt :)



Nu kommer snart posten! Hoppas att det kommer lite roliga saker i den idag :) Typ en Polarn-fleeceoverall och en Molo-body, kanske till och med ett par Polarn-jeans om man har tur!

Kommentarer
Postat av: Mie och Milo

Så ni stannade också hemma och fixade lite nyttigt istället idag. Det har vi med gjort. Har inte haft lust att ge mej ut på någon mathandling eller annan shopping eller ÖF. Men imorgon får vi besök av er och det ska bli superkul! Tänk när våra kottar är större och springer och leker själv! Dom är ju trots allt jämngamla om ett par år;-)

2009-03-10 @ 12:57:14
URL: http://miemilo.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Shit vad duktig hon är på att hålla upp huvudet. Lilla fröken Bestämd på v berga har bestämt att hon tycker inte om att ligga på mage så här slarvas det en del mad nackträningen:/

2009-03-10 @ 18:08:42
URL: http://sofiesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0