Effektiv!

Har en liten gosfia som knoppar i min famn här. Så mysigt det är. Kändes helt plötsligt som om det var en evighet sen hon sov i famnen på mig... Hon nannar ju i regel i vagnen eller vaggan nu om dagarna, vilket i och för sig är bra så att jag kan göra lite annat med, men det är ju så mysigt att ha henne nära.

Dagen har mest bestått av hushållsarbete, men vi hann med en promenad med A & A och S & T med idag, vilket var både trevligt och välbehövligt! Jag var grymt effektiv idag. Efter de vanliga morgonbestyren, städning och fått i mig frukost nummer två fick jag till det rejält! Ammade Matilda på ena sidan, ut till bussen, ammade andra sidan på bussen, fjollan somnade. Mötte upp girlsen, gick en runda på en timme, (mycket trevligt skitsnack hanns med på den timmen) landade i precis rätt tid vid en busshållplats, på bussen, Matilda fortsatte sova. In i affären och handla lite smått som behövdes, promenad hem. Fixade till en kycklinggryta med curry, lök och paprika när vi kom hem, slängde in blöt tvätt i tumlaren, på med en ny maskin tvätt och sen vaknade lilla Tjorvas:)

Nu ska vi bara mysa och slappa resten av kvällen. F ska förvisso spela semifinal i DM, men den matchen är för sen för att jag ska ta med Matilda och åka och titta. Jag får hålla tummarna för dem härhemma helt enkelt!

Idag har Matilda haft på sig nya Molo-dressen och jag måste ju visa så fin hon blev i den ;)




Kommentarer
Postat av: Mie och Milo

Då har våra barn sett likadana ut idag, i klädväg alltså:)

Vi har också varit effektiva idag men mest i käkarna;-)

Kram

2009-03-12 @ 19:54:29
URL: http://miemilo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0