Hoppla!

Inte hann jag läsa bloggar i förmiddags inte för helt plötsligt hade vi bokat in en promenaddejt. Och promenad blev det, som hette duga!

Gick hemifrån strax efter 10 och har precis kommit hem. Rutten gick via Jordbodalen och Olympia, där skulle jag och Sickan möta Angelica och Soffipropp, men inte dök de upp för det hade kört ihop sig på alla håll och kanter för dem. Jaha, vad gör vi då då? Hmmm, hungriga = McDonalds, men först passerade vi Fredriksdal där jag passade på att köpa Kulturkortet. Nu kan jag med andra ord gå på Fredriksdal och Sofiero (ja även Dunkers) i ett helt år utan att betala inträde. Det är bra :) På McDonalds var vi duktiga och tog varsin sallad minsann och vatten till det. Matilda passade på att slurka lite med. När vi hade käkat klart konstaterade vi att vi var nära Ringstorp där de har babycafé på måndagar och vi låg helt rätt till i tiden så bort en sväng dit (vilket var tur eftersom det var sista gången för terminen). Det är så mysigt, först lekte vi lite eller nja, Matilda och Edvin kollade väl mest på varandra de små liven och mammorna deras snackade på som vanligt ;) Efter en stund var det dags för sångstund och Matilda som var rätt trött egentligen vid det laget kom igång rejält och skrattade en massa till alla rörelserna vi gjorde. Så mysigt och till sist avslutade ledarna med att blåsa såpbubblor över barnen. Efter det var det fika och sen promenad hem igen. Totalt har jag gått i ca fyra timmar, kanske mer. Heja mig! Men det känns i höfter och fogar nu...


Nu sitter jag och Matilda och myser lite innan det är dags att käka lite gröt. Vad jag och pappsen ska äta idag har jag ingen aning om, men det tar vi tag i när han kommer hem från innebandyn. Sen ska jag se till att läsa ikapp hos er med :)


Kommentarer
Postat av: Angelica

flåååååt! hade en vaskdykare här! Inte den lilla rundan ni har gjort idag då med andra ord. Grattis!

2009-05-11 @ 18:12:00
URL: http://frubegovic.blogg.se/
Postat av: Susan

Men det låter ju som en jättemysig dag det där ju=)



Kramar

2009-05-11 @ 18:43:29
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj oj, lång o skön prom med andra ord. Men jag håller med dej, brukar oxå känna av i höfter o fogar. Har väl inte riktigt återgått till det normala ännu.



Ha en skön kväll!



Kram Ma.

2009-05-11 @ 18:45:16
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Låter som att ni haft en jätte bra dag!

Och bilden på busungarna är ju hur söt som hellst :)



Kram

2009-05-11 @ 19:07:33
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Mie och Milo

Vilken runda! Den hade då inte jag klarat med mina sviter från foglossningen, hur gärna jag än velat. Undras hur länge man ska behöva dra med den ski..n?

Jag tror iofs aldrig mitt försvinner. Blev ju varnad av läkaren för många år sedan, inga fler barn sa han. Men tji fick han och ont fick jag;-)



Klart du får rita av:) Visst var det gott skratt:) oojoj nu röjer Milo en låda-..bye

2009-05-11 @ 19:17:48
URL: http://miemilo.blogspot.com/
Postat av: emma - mamma till meja

låter som en bra dag :)

2009-05-11 @ 19:44:49
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0