Titt ut!

I morse bestämde jag mig för att ha en datorfri dag i största möjliga mån. Det har faktiskt varit riktigt skönt, men jag har ju en del inlägg att läsa nu. Även morgondagen kommer att bli relativt datorfri då det står ett frisörbesök och därefter mys hos A & A på programmet. Nog om det. Vad har jag då gjort på min datorfria dag? Jo det ska jag berätta:)

I förmiddags körde jag och lilla söt ut till Mie och Milo en runda för att träna käkmuskulaturen lite. Finns alltid så mycket att prata om och jag tycker verkligen det är så supermysigt att få umgås med min kära storasyster och hennes lilla bustroll! Det är så skönt för jag känner verkligen att jag kan prata om allt med dig syster. Kram på er och tack för idag.

När vi kom hem var det middagsdags för Tjorvas och sen hade vi lite "sitt-träning". Hon är ju superduktig och satt i ca 5 minuter! Sen tog jag upp henne, så hon trillade aldrig... Vad hände egentligen? Var tog den där lilla saken vägen som bara låg och fäktade med armar och ben? Swoosch så försvann tiden igen. Hennes värld måste ju förändras något kolossalt i samband med att hon börjar sitta en massa. Helt plötsligt kan hon ju leka med saker på ett annat sätt. En fantastisk tanke hur en sådan sak faktiskt påverkar henne. Sådant tänkte jag inte på med mina stora, är det för att man är så upplyst nu och på grund av att det finns så mycket litteratur på området som man faktiskt uppmärksammar sådant i utvecklingen, eller är det på grund av att man är äldre och har gått igenom allt tidigare som man ser det? Jag tror att jag delvis uppmärksammar mycket, eftersom jag läser i Växa och upptäcka världen. The Holy Book of Motherhood ni vet ;) Men även på grund av att jag är 13 år äldre än första gången jag blev mamma. Tänker ni på sånt här? Hur olika steg i utvecklingen förändrar barnets värld och så vidare. Eller är det bara jag som är insnöad? Hade varit kul att få höra era tankar och i samband med dem om ni har ett eller flera barn och även om ni har mer än "en kull" så att säga.


Passade på att handla lite idag när jag ändå hade bilen. Micke behöver ju inte vara den som alltid får åka till City gross... Hade ett intressant samtal med M om "att handla" i telefon idag förresten. Den gick så här på ett ungefär.

J: Jag tog xxxx kronor från ditt konto så jag kan passa på att handla idag.
M: Ok
J: Men nu handlar jag bara naturell fil och yoghurt så får ungarna ha sylt i.
M: Jaha, du ska handla mat.
J: Ja, det hade väl varit urbota dumt att shoppa upp de sista pengarna?
M: Ahaaaa, handla= mat, shoppa= övrigt
J: Japp! Helt rätt

Klart det är skillnad på shopping och att handla hihi! Eller vad säger ni? Shoppa är ju kul, medan handla är ett måste. Typ... Fast jag tycker det är rätt kul att handla mat emellanåt med.

Jag har även gjort en massa mat till Matilda när jag nu haft min datorfria dag. Nu har jag 19 middagar i frysen till henne och nu har jag lagt till proteinbiten i dem så det är tre med fisk, sju med kyckling och nio med högrev. Blev riktigt goda tyckte jag. Ska bli spännande att prova :)



Nu sitter my love här brevid och jag tror att han faktiskt vill ha lite uppmärksamhet eftersom han kom hem lite senare än vanligt idag. Sen har jag som sagt en hel hög med bloggar att läsa i kapp med. Därför tackar jag för mig för nu och säger: Bis Morgen!


Kommentarer
Postat av: Katja

Låter som en bra dag, skönt att vara ifrån datorn lite då och då =) Flitig du varit med maten till lilltösen, inte illa!

2009-05-13 @ 22:10:15
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Jenny

Gu va duktig du varit som fixat så mycket mat:) Ha en riktigt fin dag! Kramisar

2009-05-14 @ 07:26:49
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejhopp!Jo men jag håller nog med om att man uppmärksammar på ett annat sätt nu. Gjorde nog det med de andra två oxå, men helt klart mera med Isac.

Det är nog oxå för att det känns som att man fått en till/ny chans att vara me dpå denna underbara resa. Och det kan inte hända igen om 15 år. Detta är sissta kullen.



Det gäller att vara här och nu och det är man rent allmänt bättre på i dena "välsignade" ålder.:)

Eller?



Kram Ma

2009-05-14 @ 08:20:47
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hej..

ja, jag saknade din inlägg igår.. känns som en hel evighet sedan du skrev.. :)

vilken lycka att ha en syster man kan tala och umgås med.. jag har en syster jag med .. men vi är som natt och dag och kan absolut inte dra jämt.. men det har alltig varit så.. hon kan inte "rucka" på SINA värderingar eller tankesätt utan allt ska vara på hennes villkor.. :( lite svårt då..



ha en toppen dag gumman.. :)

2009-05-14 @ 10:40:03
URL: http://enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0