Bara mys

Det är vad dagen bestått av i princip. Matilda har velat ha väldigt mycket mammakärlek idag och sov bara i halvtimmar om hon inte fick vara hos mig. Men på de halvtimmarna hann jag i alla fall att städa och få undan lite tvätt så i eftermiddags har fröken fått ockupera min kropp helt och hållet.

Jag har passat på att läsa Parasiten av Fredrik Ljung när jag ändå var stationerad på soffan. Inte riktigt klar med den utan har ca 100 sidor kvar, men omdömet är helt klart positivt. Han skriver verkligen rakt på sak utan en massa förskönande beskrivningar och inget förfinande av språket, men ändå är det ett väldigt ordrikt språk och den har ett bra flyt. Den handlar om hans liv som jet-set:are inom finansvärlden med missbruk och pengaproblem som eskalerar. Helt klart en bok som rekommenderas.

Ikväll plockade vi fram sjalen en runda igen och nu passade den absolut bättre. Matilda satt och tittade runt så piggt som en liten jordekorre:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0