Helg!!!

Ja gott folk, nu är det helg igen och jag sitter här och myser och tittar på körslaget (Heja Hanna Hedlund och Robert Wells). Matilda har skuttat i säng efter att ha provat en ny amningsposition... Hon skulle absolut inte ligga ner i famnen utan sitta upprätt i mitt knä med magen mot min mage. Jaja, alla sätt är bra utom de dåliga :)

Igår höll vi verkligen igång hela dagen. Vi började med en tur till stan då en julklapp skulle bytas och mamma var lite shoppingsugen. Eftersom jag tänkt fota Matilda för tidningen på tisdag så tyckte jag att något nytt sött klädesplagg var på sin plats. När vi yrat runt i ett par timmar tyckte jag att det var dags för lite kaffe och lilla Tjorven behövde ju ha lite mat innan vi skulle åka hem. Vart går man då? Jo till farmor såklart, som bor i stan. Vi kom således inte hem förrän vid tre-tiden... Sen tyckte vi att ett besök hos faster var på sin plats och väl där blev det middag med S & F och ytterligare ett par. Vi hade supertrevligt (som alltid) och gick hem vid tio på kvällen. Matilda var hur söt och go som alltid och sov mesta av tiden.

Idag åkte vi och hälsade på mormor och morfar en runda. De har varit sjuka (framför allt morfar) så vi har inte setts på några veckor så det var verkligen på tiden! Snackade lite strunt och drack kaffe och hade det allmänt trevligt. Lite bröllop fick givetvis också avhandlas. Kyrka är bokad och klänning är vald, måste bara gå ner lite i vikt och göra en del sömnadsmodifikationer... Också tusen saker till som man ska fixa då... Ska bara fixa dopet först, sen ska vi ta tag i bröllopet på allvar! Men vi måste nog se till att fixa lokal till festen omgående så inte allt blir uppbokat... Hmmm... Ja ni kan ju själv tänka er hur det snurrar här, amningshjärna, dop och bröllopsplanering...

Nu vill jag ha glass! (Man ska inte banta när man ammar! hihi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0