Fredagens shopping med mera...



Gårdagens Matilda i senaste hemsydda outfiten

Igår hann jag inte blogga överhuvudtaget. Vi hade kalas för Emil så det var full rulle hela dagen och på kvällen spelade jag och sambon singstar fram tills det var nattidags. Nu är jag hur som helst åter i bloggvärlden igen :) Idag är det brunnsdagen i parken här så vi ska gå ner där en sväng. Trevligt att det händer något i vår fina, fina park. Det lär kanske även slinka ner en och annan ramlösa när man är där hihi.

Bland ölen vi köpte i fredags fanns det ett riktigt guldkorn enligt min smak. Goldings Summer Hop nånting hette den. Den var riktigt god, inte så besk och hade en härlig bärnstensfärg. Mums mums. Rekommenderas. Vi köpte även en som hette Hell... (kunde inte motstå den baserat på namnet så klart!) men den var betydligt bittrare i smaken. Framförallt passade den inte att dricka efter att man smällt i sig en Corona. Det var så håren ställde sig i nacken!

Det har framförts önskemål om att se vad vi shoppade i fredags och givetvis ska vi bjuda på det. Kidsens avslutningskläder hoppar vi dock över, de kommer på tisdag ;)

 
    Till Matilda                   Till Mamma


Nu ska jag springa ett varv med dammsugaren, göra vid mig och sen ska vi nog pallra oss iväg till parken.

Oh ja just det. De nattliga rutinerna... Jodå damen somnar finfint på kvällarna, men det senaste är att runt fem är det morgon... Nääää Matilda det är det sannerligen inte! I morse fick jag bygga tält av täcket så det blev mörkt runt omkring oss så hon somnade om igen. Våra persienner släpper med andra ord inför mycket ljus. Vällingen då? Ha! You´re kidding me... Här ska vi inte äta någon välling inte i synnerhet inte ur flaska i mammas eller pappas famn. När man fick välling i pipmugg till leverpastejmackan i morse gick det däremot ner litegrann. Vi kämpar med andra ord vidare här i vällingtragglandet. Ikväll ska vi prova med muggen igen och se om det kan slinka ner lite då med.

Återkommer senare i dag och uppdaterar vad som händer!

Tjipp

Kommentarer
Postat av: Linda Jönsson

varför inte ge gröt istället? Välling och gröt är samma saker, bara olika konsistenser.

2009-06-14 @ 12:47:02
URL: http://krabba.blogg.se/
Postat av: Erika

fin shopping du gjort! :)

2009-06-14 @ 16:14:00
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

Hej vännen..

så mycket fina kläder... :) jag är grymt sugen på att testa att sy något till stina med...:)



kramkram

2009-06-14 @ 17:52:08
URL: http://enburkrussin.wordpress.com
Postat av: Nikita

härliga plagg du shoppat , både till dig och matilda!!



skönt att ni sluppit regnet idag !

2009-06-14 @ 18:09:41
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0