Välling...

Så skoj då. NOT! Matilda skrek och ville inte alls prova att ta flaskan och jag grät för att jag kände mig som den uslaste mamma som inte gav henne bröstet direkt. Efter många om och men alternerande mellan boppe och flaska och en massa vaggande och sjungande till det, fick hon i alla fall i sig 20 ml välling och båda bopparna. Får väl anse det vara en början men jag vill ju inte påstå att det var en kul historia inte! Kändes som att varken hon eller jag är redo för detta egentligen :(

Dagen i övrigt har varit bra i alla fall. Fick supersmarrig kycklingsallad till lunch hos min kära syster och det babblades i parti och minut som vanligt! Därefter blev det liten shoppingtur då jag skulle köpa flaskor till Matilda och tröjor till F & C. Även lilla mamma fick två t-shirts idag en röd och en blå, båda med vita ränder och lite båthals från Gina Tricot.

Nu tänker jag snart gå och lägga mig. Ska bara tassa runt hos er och se vad ni hittat på idag.

Tjipp och god natt!

Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Du kanske ska ge henne gröt lite tidigare och amma henne innan hon ska sova? Det kanske fungerar bra?



Kramar



2009-06-04 @ 21:33:46
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Susan

Det är alltid jobbigt att sluta amma. Det gåller att bara vara envis. Jag vet att det är skitjobbigt....jag och Stella hade många kamper och många tårar. Till slut gick det...i och för sig hann hon bli 1 år men det gick till slut.

Hoppas att det går bättre idag. Din man kan kanske ta och göra det då du är ute och går eller något annat för då är där i gen boppe som lockar henne?



Kramar

2009-06-05 @ 08:07:21
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: sofie

För vår del tog det knappt en vecka innan Tyra tog flaskan och då hade jag köpt hem alla del sorterna för att prova dom till henne. Men sen dag bara lossnade det och hon åt från den. Vet att det är jobbigt men du får tänka att det är för Matildas skull och att du inte gör det för att vara elak utan för att hon ska få all näring hon behöver för att växa. Du vet ju från dina andra barn att man kan ha lika mysiga stunder när man ger flaskan med. Och Tyra är lika myckat mammas flicka som innan när jag ammade:D

Styrkekram till er.

2009-06-05 @ 13:04:46
URL: http://sofiesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0