Bra natt och reajakt.

Åh vad vi sovit gott i natt! Matildan vaknade till en runda vid 23 och var tvärsur, men när mamma lagt henne på mage och klappat lite på kinden somnade hon gott igen. Sen har hon sovit hela natten i sin säng fram till sex i morse. YES! Gissa om jag är nöjd. Ikväll kör vi därför rond två med Nan som uppenbarligen var godare än välling. Fick det tipset av min syster för ett tag sen men har inte provat innan eftersom när bvc sa prova välling, köpte jag just välling. Nu ska vi dock köpa en paket Nan och köra med det ett tag och sen blanda ut med välling efterhand som hon tycker det är ok att käka ur flaska. Hon dricker ju vatten ur både flaskor och pipmugg men det är ju inte samma sak hihi!

Nu på morgonkvisten har jag hunnit städa och göra en liten inventering av vad Matilda har för kläder i stl 74 och 80. 68 brydde jag mig inte om att kolla eftersom det är på väg att bli för smått och ska säljas av på Tradera. Resultatet blev:

74
1 par byxor
1 t-shirt
2 tunna tröjor med lång ärm
2 klänningar
4 leggings

80
1 skaljacka
1 windfleece
1 klänning
2 koftor
3 tröjor
5 bodies
5 byxor

Ungen har alltså mer kläder i stl 80 som hon inte kan ha på ett bra tag än, än vad hon har i 74. Vad betyder detta? JO! Mamma ska "gå" på reajakt i webbutikerna nu! Det är ju bra om hon har kläder som passar henne de kommande månaderna med och inte bara om ett halvår!

I eftermiddag ska jag åka och göra provuppsättning inför bröllopet:) Spännande värre.

Hoppas ni får en bra dag! Ska in och kolla hos er så gott jag hinner under dagen. Hinner dåligt med att läsa bloggar för tillfället och än mindre att kommentera. Men jag gör så gott jag kan bara så ni vet :) och jag uppskattar de kommentarerna ni lämnar hos mig.

KRAM PÅ ER ALLA DÄR UTE I BLOGGVÄRLDEN


Kommentarer
Postat av: Angelica

wiiii... det är ju jättenära dagen D nu ju! Hoppas du blir irktigt nöjd med uppsättningen.



Nu må jag vara off.. men vad är en "skaljacka"??



Kram på dej och trevlig helg

2009-06-26 @ 10:01:15
URL: http://frubegovic.blogg.se/
Postat av: Linda Jönsson

Lukas kan fortfarande använda 62 kläder, iaf i byxor och shorts, sen är det 68 som gäller. Men kläder från kappahl kan han ha 74, han är ju bara 66 lång.

2009-06-26 @ 10:15:14
URL: http://krabba.blogg.se/
Postat av: malin

Kul med reajakt! Vad är nan? Och vad ska jag se på tv i kväll? ;)



Kramar Ma

2009-06-26 @ 11:28:43
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin med Filippa

Hahaha... måste skratta :) Det är precis samma här! Filippa har mer i str 80 än str 74 :)



Visst är det KUL att reashoppa... väldigt svårt att låta bli :)



Hoppas att ni får en underbar dag!



Kram

2009-06-26 @ 12:09:53
URL: http://filippalinnea.blogspot.com/
Postat av: Anna-Karin med Filippa

Hahaha... måste skratta :) Det är precis samma här! Filippa har mer i str 80 än str 74 :)



Visst är det KUL att reashoppa... väldigt svårt att låta bli :)



Hoppas att ni får en underbar dag!



Kram

2009-06-26 @ 12:10:04
URL: http://filippalinnea.blogspot.com/
Postat av: sofie

Hehe inte gillar väl du att shoppa;) Så inte gråter du väl för att det saknas kläder i lillans garderob...dom har upp till 50% rea på PoP på väla nu;)

Kramar

2009-06-26 @ 21:56:41
URL: http://sofiesofie.blogg.se/
Postat av: Erika

Det blir till att shoppa loss då ;)

2009-06-27 @ 09:14:20
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0