Är jag tillbaka tro?

Eller jag kommer att ha häcken full idag med kanske? Vi får väl se. Jag har i alla fall hittills 56 nya inlägg att läsa *pust* och då har jag ändå försökt läsa i kapp lite vid amningsstunderna. Det ska ju om inget annat bli lite sämre väder nu i veckan så jag kommer väl i kapp då åtminstone!

Dagens aktiviteter: Emils gympatävling och sista gången på babysimmet. Givetvis krockar dessa med varandra så jag missar tävlingen och pappis missar babysim. Så typiskt!

Rapport från gårdagen då. Vi hann med allt som skulle hinnas med och lite till, det vill säga jag hann till och med göra puré till lilla fröken. Det var ett måste, då det var slut på den fronten i frysen (miss i planeringen) och lilla damen ratar burkmaten. Nu har vi i alla fall 12 portioner med morot, palsternacka och sötpotatis, en kombination som uppskattades av damen, och en hel massa aprikospuré till gröten.


Matilda och mamma kockar

Efter städande och puréande var det gympatävlingsdax. Cajsas första tävling. De var jätteduktiga med tanke på att de bara är "förberedande inför tävlingsgrupp" och kom på nionde plats (av 10). Matilda tycker det är skitkul att titta på gympatävlingar och hoppar och studsar i knäet med ett stort leende på läpparna alternativt sitter helfascinerad. Efter ett tag blev hon dock trött och fick ha lite tutte (mamma hade ju glömt nappen) och sova.


Detta är så kul!


Cajsas trupp

Efter tävlingen plockade vi upp farmor och Fille på vägen och sen hem och fixa det sista inför kalaset. Blev lite kaosartat ett tag då vi light-senila varelser i samhället missat att räkna ett barn och en vuxen vilket ställde till det i förrätten lite. Men det ordnade sig eftersom Suss offrade sin skagenröra och barnen föredrog ost och skinkmacka istället för toast skagen. Sen lugnade det ner sig lite och vi kunde slappna av. Micke gjorde fläskfilé fylld med lufttorkad skinka och prima donna-ost, varm potatissallad och en bönsallad till huvudrätt. Mycket mumsigt, han är en fantastisk kock min sambo. Sen hade vi äppelkaka med vaniljglass till kaffet. 

Finfina presenter fick vi med, solstolar, presentbiljetter hos Ticnet, badrumsvåg och superfräscha skålar. Micke fick även en strykbräda (!) och en bok, Shantaram av Gregory Davids Roberts medan jag fick presentkort på MQ :) Oh yes, we are satisfied! Fille fick pengar och kläder, vilket han verkade att bli nöjd med.

Nu ska vi packa badväska.
Tjing, tjing

Kommentarer
Postat av: malin

Nam nam, låter gott! Mycket bra /kul presenter låter det som.



Kram kram

2009-05-03 @ 15:40:40
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0