1 dec

Tänk när man var liten och såg framemot lucköppning och julkalender på tv. Varför visas det inte sådana mysiga julkalendrar längre? Eller är det så att bara för att man blev vuxen, tappade det lite av sin charm? Mina tre favoriter är Trolltider (så klart) Stjärnhuset och Julstrul med Staffan och Bengt. Av de som visats på senare år är Lassemajas detektivbyrå den som jag tyckt var bäst. Meeen man får väl ge årets en chans och kolla in den med ett hyfsat öppet sinne, i alla fall.  Vi får väl se vad som tycks, bedömning kommer senare...

Ljusstakar har kommit på plats i helgen, första steget i julpyntandet. Tomtarna får dock sova en stund till i sina lådor innan det är dags för uppställning. Skulle så gärna vilja köpa lite mer julgrejs att sätta upp, men det finns det inte riktigt utrymme för i budgeten för tillfället. Det är dock bara att inse (till min stackars sambos förskräckelse) - Jag är en riktig julnörd. Just love everything about it. I alla fall till nyårsdagen...

Dagens boktips: Vandrande stjärna av årets nobelpristagare J M G Le Clezio. En mycket bra bok om en judisk flicka och hennes uppväxt under andra världskriget. Handlingen börjar utspela sig i en by i Frankrike och efterhand följer vi E och hennes mor på sin resa mot Jerusalem via Italien. På denna resa möter E under ett kort ögonblick en palestinsk flicka vars vedermödor vi också får följa en bit.

Just det... fortfarande ingen bebis och 6 dagars övertid hittills...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0