Bvc-besök

Då har vi varit hos bvc igen och mätt och vägt lilla damen. Givetvis var jag spänd på att se om hon gått upp ordentligt i vikt och gissa om hon hade!!! 250 gram på en vecka så nu väger Tjorven 5150 och har således kommit över födelsevikten. Hon hade även vuxit två cm och är nu 58 cm lång. Inte konstigt att det börjar bli meckigt med kläder i storlek 56 då... Jag började göra en liten utrensning i de i morse. Lite sorgligt att hon vuxit ur dem, men samtidigt har hon fått så mycket nya fina flickiga kläder i storlek 62 i julklapp, så det är roligare att använda de än unisex-plaggen...

G kollade även om lilla Tjorvis kan följa med blicken och det gick så bra, så bra. Det ska man nämligen kunna när man är en månad (vi hade med andra ord haft 1 vecka till på oss om det inte funkat riktigt idag!) Sen fick jag även bekräftat att det är helt ok, till och med bra, att jag inte har lust att låta folk hålla henne till höger och vänster utan det är vår trygghet hon behöver än så länge. Alltså kan jag fortsätta vara lite ego ett tag till :D

Igår började jag pyssla lite med dopinbjudningarna när M tittade på Mission Impossible. Jag har fått ihop texten så nu ska det bara köpas papper och kuvert sen blir det pyssel. Ska eventuellt åka till stan imorgon och titta lite på rean och då kan man ju passa på att gå inom en pappersbutik och fixa det som behövs till korten. Måste köpa skumpa med ju! Lite får vi fira att ett nytt år är i antågande och jag föredrar skumpan framför smällarna :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0