Datorhaveri, magknip och mys i badet

Ja det var väl ungefär det gårdagen bestod av. Datorhaveriet är inte så allvarligt förvisso, det är "bara" strömadaptern som gått sönder och det ska väl förhoppningsvis gå att fixa en ny relativt snabbt. Men tills dess kan jag inte använda min dator utan får ha den barnen brukar använda. Lite meck eftersom den inte kör Windows som jag är van vid att använda, utan Ubuntu, men man vänjer sig säkert vid det också.

Tjorven hade magknip ungefär hela dagen igår. Stackars liten, så det var bara att bära och vyssja mellan amningarna, det gick inte att lägga henne ifrån sig och inte ens pappa fick bära utan det var bara mamma som dög. På kvällen provade vi att bada första gången och se, det var mysigt minsann. Så länge tösabiten fick vara i badet var allt frid och fröjd men när jag plockade upp henne blev hon tokarg och sen körde vi samma visa igen, amning, bära, vaggning och sova på mammas mage tills det var dags att gå och lägga sig. Så idag hoppas vi på att det blir lite lugnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0