Pust!

Så då har vi klarat av två dagars julfirande och ska bara ta oss igenom dagens aktiviteter med. Kalkonmiddag idag med M:s syster S med familj, deras far och farmor. Så just nu står M och förbereder mat.

Julafton tillbringades till största del i hemmets lugna vrå. Vi gick ner till S & F en liten runda och åt middag, men i övrigt var det mys hemma som gällde. På kvällen hade jag och M vår lilla julklappsutdelning. Jag fick ett par örhängen, en pyjamas och en bok och blev mycket nöjd. M fick manschettknappar, skjorta och tröja och ett foto på oss två som jag förstorat.

Juldagen bjöd på å sin sida på betydligt mer action då alla stora barn kom hem och vi firade storjul med våra föräldrar och syskon med familjer! Nio vuxna och tio barn och en vansinnig massa mat och julklappar. Klockan tre kom gästerna och vi inledde med lite glögg och godis innan det var dags att plocka fram mat. Barnen for ut och spelade bandy på gatan innan maten och även i väntan på julklappsutdelningen. Klockan nio på kvällen var kalaset över, gästerna hade åkt hem och städning återstod. Det gick dock rätt snabbt så det var inget större problem :)

Barnen blev nöjda med kvällen och med sina julklappar och även jag och M kände oss tillfreds med allt, så det får man säga var en lyckad jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0