Diverse funderingar

Yes! Alla julkappar (utom sambons) är inhandlade. Vi sprang på Väla i 4 timmar igår men det var det banne mig värt för nu är vi klara. Bara Knoll och Totts som ska hämtas eftersom de var tvungna att beställas då de var slut i butiken... Fick även köpt papper och snören och etiketter så jag kan gå här och slå in lite då och lite då när jag har lust/ork/tid. Perfekt.

Bebis tycker fortfarande att det är varmt och mysigt i magen. Inga känningar alls att något skulle vara på gång.

Läste i tidningen idag att huliganer ställt till det i Ängelholm igår inför Röglematchen... Så tröttsamt. Kan inte förstå nöjet i att slåss och förstöra för andra. Hejaklackar är kanonbra, det är jättekul att vara på matcher där klackarna hejar fram sitt lag, men när det riskerar att spåra ur så undrar man Varför? Sportevenemang ska väl vara tillställningar dit man kan gå hela familjen? Som det är nu så har man ju inte alls lust att ta med sig sina ungar på vissa matcher.  Det är ju dock inte bara i de högre divisionerna det inträffar. För något år sedan så hade vi ca 40 poliser på en division 2 match i hockey för att där var en hög med puckon som skulle slåss. IDIOTI!!! Det ska inte behövas! Jag vill kunna gå på matcher med ungarna utan att behöva oroa mig för att de ska komma i kläm bland en bunke nötter.

Idag är det i alla fall tid för sonen att spela match och det ska jag titta på. Där förekommer för det mesta inga huliganer även om vissa föräldrar/lagledare/tränare ibland är på god väg att kvala in i kategorin! Hoppas på en spännande match idag som sätter fart på junior!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0