Gunga



Lilla söt sitter gärna i sin innegunga så pappa har varit och köpt en utegunga idag (inspirerad av Emma o skrutten). Vi får väl se om vi kan få den på plats och inviga den imorgon! Mysigt att gunga ute nu när det brjar bli fint väder men de gungorna som finns på lekplatser är ju inte riktigt gjorda för så små som Matildan. Då är det ju skönt att man har trädgård som man kan gunga i.

Vad har annars hänt här idag? Jaaa, det har ju fiffats en del på Cajsas rum såklart. Mysiga unge, vad glad hon blev över rummet! Sen dök ju solen upp och lyste på mina enormt tjusiga fönster vilket ledde till putsning av dem. Efteråt satt jag i solen och njöt av kaffe och Agatha Christie en liten stund. Så varmt och skönt att ingen jacka behövdes. Cajsa beställde tortillas till middag och efter maten satte Micke upp de sista hyllorna till henne så att vi kunde få upp lite böcker och prydnadsgrejer med.

Imorgon ska jag ta mig ut på lite promenad. Funderar skarpt på att ta mig till stan en runda eftersom jag vill ha lite nya handdukar, kanske en matchande badrumsmatta också kan få följa med hem... Nu ska jag i alla fall snart krypa ner i sängen hos Matilda. Lilla hjärtat sover i min binge eftersom hon blev så förtvivlad när hon skulle sova, övertrött och borrmaskiner gjorde inte saken bättre heller, att jag fick natta henne i min säng. Lilla tösen då, klart du får sova hos mamma inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0