Kväll igen

Vilken härlig dag det har varit! Varmt och skönt, tvätten har hängt ute, trädgårdslandet har rensats från ogräs, en massa löv har räfsats upp, jag har fått färg i ansiktet och ja, allmänt underbart helt enkelt. Skruttan har varit oförskämt go som alltid. Som hon snackar och pysslar nu, det är så roligt att se hur hon utvecklas och växer, samtidigt som det är lite sorgligt att det går så fort.

I eftermiddags kom ett par hit och tittade på Xena. Ett mycket positivt möte tycker jag och eventuellt kommer de att ta hem X på prov redan i veckan som kommer. Det känns ju lite vemodigt, men samtidigt känner jag att det är det bästa för Xena att få flytta till någon som har tid och ork att fokusera helt och hållet på henne. Lilla vovven får inte den uppmärksamhet och stimulans hon förtjänar här.

Provade havregröt till Matilda här ikväll. Det var ingen hit så här till att börja med, så vi kör med Sinlac ett tag till. Tror att den blev för trög trots att jag tryckte i en massa bröstmjölk med. Får prova igen om några dagar eller så :)

Nähä, nu ska jag beställa ett brickbord till Matildas matstol. Har ju äntligen hittat ett på nätet efter en massa letande.
Hoppas att ni också haft en bra dag idag!

Kommentarer
Postat av: Mie och Milo

Lite tips på havregrynsgröt. Jag tar 2 msk havregryn och krossar i handen(Milo behöver inte ha mixade mer)och 1 dl vatten som jag micrar i 1,20-1,30 min, blir ganska lös. Sedan rör jag ner 1 iskub frusen fruktpuré(gärna aprikos som innehåller extra järn som kan behövas i egen gröt, paltbröd kan man också ta lite av) Jag upplevde att det blev klet som fastnade i botten på tallriken när man hade mixade gryn så frågan är om det inte är bättre att krossa och kanske vispa färdig gröt så den blir mer slät. Oj det blev ett långt tips;-D



Ser att ni också haft haft en härlig dag, vi med!

Hoppas ni hittar ett bra hem åt Xena. Förstår känslorna men vi känner ocksåa tt Timmie kommer lite i kläm men det går bättre nu när man snabbt kan sätta Milo i vagnen och gå ut, behöver inte ta på sej hela vintermunderingen mer:)

Kram på er!

2009-04-12 @ 21:13:16
Postat av: malin

Hejhopp! Oj, här var det till att ha varit produktiva i dag!:)



Mm, samma här!Blandade känslor när det går så fort!



Kram kram.

2009-04-12 @ 23:06:41
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Härligt det låter med att rensa i trädgårdslandet, älskar såna "pysseljobb"!

Men jag får snällt vänta ett tag till och njuta av dom bara gångarna som jag skottat fram på baksidan ;)



Hoppas att ni får en fin dag!

Kram

2009-04-13 @ 08:15:58
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0