Klappar mig själv på axeln lite

Jaaa, då var påsken slut. Tillbaka till vardagen med skolor och jobb, för de som inte är mammalediga då;) Själv har man varit duktig som vanligt och passar på att berömma mig själv :) Ibland får man ju göra det!

Fick låna S & F:s gräsklippare idag då vår är kaputt och vi inte köpt någon ny än. Gräset blev klippt i alla fall, med Matilda i bärselen på magen! (Länge leve min Manduca-sele.) Så nu ska här köpas handjagare, nu när jag bevisat att det går alldeles ypperligt att klippa med en sådan! Jag har velat ha en hela tiden men Micke envisas med att det är bättre och lättare med motorklippare. Nej, det är det inte, för de ska tankas och startas, med en handis är det bara att studsa ut och sätta igång! Me like!

Annars har det inte gjorts så mycket här idag. Har VAM:at lite (vård av sjuk man hihi) ;) Micke kom nämligen aldrig iväg till båten för han kände sig hängig och risig och fick gå och lägga sig istället. För att muntra upp honom lite fixade jag middagen idag (händer inte ofta!) Jag gjorde biffar med västerbottenost i, honungsrostade rotfruktstavar och en sallad med soltorkade tomater i. Mycket gott kan jag säga!

Vi provade havregröt idag med och det gick bättre idag då jag tog rätt dela gryn och vatten... Jag tog alldeles för mycket gryn igår. I min glada förvirring fick jag nämligen för mig att 4 msk= ½ dl... nej det är det inte! 2 msk = ½ dl... Konstigt att gröten blev trög? Eh nope... Stackars barn. Idag gick det i alla fall som sagt lättare!


Havregröt med jordgubbsmos... Mmmm!
Lilla jag kan själv förresten ;) Eller gör ett tappert försök i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Katja

Med övning blir man bättre ;)söt hon är när hon äter!



inte illa att ha klippt gräset och lagat en middag som lät otroligt god (du har inte receptet på datorn?)



Kram

2009-04-13 @ 23:03:52
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Katja

Med övning blir man bättre ;)söt hon är när hon äter!



inte illa att ha klippt gräset och lagat en middag som lät otroligt god (du har inte receptet på datorn?)



Kram

2009-04-13 @ 23:04:08
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Moster Mie

Matilda du är så duktig på att äta själv, jag ser riktigt hur du styr skeden med andra handen:) Det krävs max koncentration att klara sådant. Din mamma har också varit duktig, ge henne en blöt puss på kinden från mej;-)

Kram på er hela familjen!

2009-04-14 @ 07:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0