Härliga fredag!

Oj, här har hela långa dagen gått utan att man hunnit blogga loss. För jäkligt ju ;)

Efter att Matilda sovit sin lilla förmiddagslur körde och hälsade på min syster och hennes lille goe påg. Milo är ju 4,5 månad äldre än Matilda och oj vad hon var imponerad av honom! Stora starka killen som kan en massa kul! Hon kunde knappt slita blicken från honom (när de var vakna) När barnen sov middag kacklade vi loss rejält. Diskuterade flertalet världsproblem... Bland annat vilken färg man ska ha på Bobby Caren när det är dags för den, gåstol eller inte, hoppgunga eller inte och givetvis KLÄDER! Vi är ju barnklädestokiga båda två och har ju våra favoritmärken, så det kan avhandlas hur mycket som helst. Efter ett antal timmar kom jag på att det var dags att bege sig hemåt, men då kom ju systersonens (inte Milos då utan storebrors) sambo och dotter intrillandes och då fick vi stanna en liiiten stund till ju.

 
En till dig och en till mig...


Wow vad han kan....


Tjejsnack!

När vi kom hem satte jag igång att göra puréer av diverse sorter; potatis/palsternacka/morot, potatis/morot/broccoli, päron och aprikos, så nu har vi gott om smakisar i frysen igen. Gjorde havregröt med rapsolja, jordgubbe och katrinplommonpuré ikväll till henne men hon fick bara äta litegrann med tanke på magen. Hoppas att den rättar till sig här nu!

Eftersom barnen kom idag blev det tacos till middag (fredagstandard känns det som) Gott! Men ack så meckigt att äta med en trött tjorv i famnen... Resten av kvällen har vi tittat på Så ska det låta (så klart! en favorit här hos mig ju...) kört armbrytning (!) och jag är starkare än Fille (och resten av ungarna) fortfarande (pust) men aj, vad jag fick däng mot Micke. Det var riktigt roligt. Nu är det allmän zappning på tv:n som gäller tills det är tid för sängen. Hoppas att jag får sova lite själv i natt... Det är mysigt att ha snuttan hos sig, men ryggen håller ju på att gå av på MITTEN!

Imorgon får jag se till att vara duktig och gå en lång promenad minsann, det har suttits för mycket på den stackars häcken idag!

Kommentarer
Postat av: Katja

Så impad hon ser ut av sin kusin. Så roligt att de är så lika i ålder :) de kommer ha så kul tillsammans när de växer upp. Pikar min syrra lite då och då om att Tuva vill ha en kusinkompis.

2009-04-17 @ 23:21:37
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Susan

Låter som om ni hade en härlig dag igår gumman=)



Hoppas att ni får en lika mysig dag idag.



Tacos ja.....gott till tusan är det.



Kramar

2009-04-18 @ 07:12:34
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi skulle inte köpa någon gåstol till Lukas men nu fick vi låna hans kusins gåstol och han älskar den!



Hoppgunga köpte jag på en barnloppis och den är också en favorit!



Bobby car ska han ha, med släp! Röd tycker jag är finast!

2009-04-18 @ 13:20:28
URL: http://krabba.blogg.se/
Postat av: malin

Men, sickena gullungar!:) Ja det hör jag det att det var fullt upp. Snön låg inte kvar, men det är kallt och blåsigt. UUUUsch!

Men man kan ha rätt mysigt inne oxå.:)



Kram kram.

2009-04-18 @ 14:41:15
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0