Vår!!!


Titta vad jag hittade när vi gick hem idag. Violer! Och gissa om de luktar en massa (det var därför jag upptäckte dem). Så underbart gott och de växer bara 50 meter från vår tomt så jag ska springa och lukta på dem ofta innan de vissnar :)

Idag var det föräldragrupp med bvc för första gången. Vi var fyra mammor med bebisar i varierande ålder, där den yngste är fem veckor och Matilda som är äldst med sina fyra månader. Den ena mamman bor bara ett stenkast härifrån så äntligen har jag en promenadkompis som bor nära! Det kanske kan hjälpa mig att hålla mig undan staden lite med... Idag fick jag i alla fall fara ner till stan för att köpa lite present till Emma-tösen eftersom hon kom hem idag. Vad händer då? Jodå, vi gick ju inom
Lilla Helsingborg så klart... och därifrån slank det ner lite smått och gott bland annat ett par Bellioskor :)


Söta små fötter i söta små skor!

När vi var i stan passade vi även på att luncha med pappsen en runda. Olssons skafferis uteservering fick husera oss en stund. Matilda hon sov som en liten gris och vi åt gott. Därefter shoppade vi vidare en stund. Påskris och gula tulpaner inhandlades idag, eftersom barnens påsklov börjar så tyckte jag att vi kunde tjuvstarta lite med påsken. De är ju inte hos oss nästa helg. I blomsteraffären hamnade jag minsann bakom Tommy Nilsson som shoppade lite blommor han med. Vad lång han är! Tänker man ju inte på när man ser honom på tv.


Påskpyntat lite

Kalasdax ikväll för töserna som fyllt år :)

Kommentarer
Postat av: emma

vilka söta skor! var inne på HM idag och där fanns det en massa söta skor med...



hoppas ni får en mysig helg!

2009-04-03 @ 16:59:27
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Mie och Milo

Ja våren är härlig med alla sina tecken. Fina skor du köpt, det är bra med sådana och lite roligare än vanliga mockasiner. Vi använder våra Bobux flitigt och speciellt nu när det börjar bli vår och man tar upp dem ur vagnen.

Ha det gott och hoppas kalaset gick bra!

Kram







2009-04-03 @ 21:33:41
URL: http://miemilo.blogspot.com/
Postat av: emma

nä hon har inte ökat speciellt bra heller. vid tre månader vägde hon 6300, det var ju en ökning på 630g. nu är det dags för nästa vägning på måndag. gissar på att hon väger runt 7000 nu, men vi får se.



antar att man får vara glad för att dom inte ökar i samma takt som andra. meja skulle ju väga närmar nio kilo nu om hon ökat som övriga i min mammagrupp hu

2009-04-04 @ 08:50:22
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Susan

Åh...välkommen och tack=)

Alltid kul med nytt folk=)



Hur gammla är era barn?







2009-04-04 @ 15:43:01
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0