12 år igen eller?

Fy vad jag blev ledsen idag. Det är möjligt att jag överreagerar men ändå.

För att ta det hela från början så var jag i höstas på en dammiddag med fruarna till Mickes vänner (de är ju en klick som hållt ihop sen urminnes tider). Detta var mycket trevligt och när kvällen började lida mot sitt slut började man prata om nästa träff och man sa bland annat saker i stil med "Oh, då har du väl bebisen med dig". Det bestämdes ett datum (dagens) och e-mailadresser (även min) samlades in för att det skulle komma mer om tid och så när det närmade sig.

Efter detta har jag inte hört ett skvatt, ingen har sagt något när man träffats och inga mail har kommit, så i torsdags frågade jag I när jag klippte mig om hon visste något. Vilket hon då sa att hon inte gjorde. Idag ringde hon dock och berättade att hon varit tvungen att ljuga för mig i torsdags om att hon inte visste för hon var tvungen att kolla med värdinnan vad som hade hänt. Det skulle visst vara träff idag MEN att det bara var "kärntruppen" som träffades. Förra träffen hos I när jag var bjuden så var jag bara en "extragäst som värdinnan har rätt att bjuda," men det hade inte I förstått då och ingen talat om för mig.

Hade man bara sagt något från början hade det varit ok ju, men att få mig att tro att jag var "med i sällskapet" och sen totalt ignorera mig känns ju sådär jävla kul. I kände sig superdum för hon trodde att jag visste om allt och blev superställd när jag frågade henne i torsdags och gissa om jag känner mig så jävla dum för att jag trodde att jag också räknades. Känslorna som vällde upp var exakt de samma som när man var 12 och inte blev bjuden på party. Så jag är inte så glad idag. :´( Usch!!!

Det är så jobbigt för sånt får mig att känna som om där är något fel på mig och att ingen vill vara min vän. Så här har det fan varit sen jag var liten. Jag tror jag får vara med och sen, svooosch realitycheck, nä det fick jag inte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men söta lilla du, kram! Det var faktiskt något av det taskigaste jag läst på länge! Så förbenat okänsligt av dem. Dom lät ju verkligen tro att du skulle få vara med i gänget och sedan bara undvika ämnet och gå bakom ryggen, skitaktigt gjort helt enkelt. Jag kastar ris på dem!! nej ruttna tomater förresten! Tur att du har så många andra mer värda väninnor, ta vara på dem och struta i kärringkärngänget. Jättekram på dej vännen!

2009-02-08 @ 16:46:44
Postat av: sicka

Är det inte typiskt fruntimmer? (nu låter jag som en karl...haha) Skulle du vara ett hot mot deras "kärna" eller? Skitlöjligt! Stora kramar

2009-02-09 @ 11:35:15
URL: http://sicka.blogg.se/
Postat av: Petra

Vaffan är det för attityd?

Har du misstagit vuxna människor för en samling barn månne? Det är nog de som är 12. Du skulle ringt mig så skulle vi ätit choklad och pannkakor UTAN deras "kärna".

2009-02-09 @ 12:06:20
Postat av: Petra

Vaffan är det för attityd?

Har du misstagit vuxna människor för en samling barn månne? Det är nog de som är 12. Du skulle ringt mig så skulle vi ätit choklad och pannkakor UTAN deras "kärna".

2009-02-09 @ 12:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0