Kafferep och promenad

Jaha då var det fredag igen. Det är ju värst vad tiden springer iväg! Dagen inleddes med tvätt och städning och sablar i havet vad det städades! Köksluckorna fick sig en rejäl omgång här idag och det har dammats och fejats och torkats både det ena och andra. Till sist efter att golven var tvättade avnjöts en kopp kaffe, på golvet... Liten Tjorv tyckte inte alls att det var kul att ligga själv och sprattla utan skulle sitta upp. Tösabit då, du är inte så stor än ju! Vi hade i alla fall kafferep på golvet och Matildas djur var också med på kalaset ;)
 

Snäckan skrattar mer och mer nu om dagarna och det är så gott att höra. Det blir så varmt i hjärtat på mamsen när det här pärlande bebisskrattet lockas fram. Vad jag älskar dig unge!

Efter att vi var klara härhemma gav vi oss ut i snön på liten promenix. Det var riktigt skönt och kändes inte alls kallt. Tycker det är mysigt nu när snön ligger, det blir så ljust och en behaglig dämpning av alla ljud. När det börjar smälta och slaska sen är det ju dock inte lika kul längre... 

Släppte minsann lilla vovven lös på promenaden och hon stack inte från mig. Imponerande! Skönt för henne att få röra sig fritt, men gissa om jag hade benkoll runt om mig hela tiden när hon sprang och lekte. Hade det kommit någon annan liten vovsing hade det gällt att få tag på eländet omgående! Det gäller således att välja sina ställen där man släpper henne, ett öppet fält med sikt åt alla håll och kanter! När vi kom hem passade jag på att borsta henne innan vi gick in. Hon fäller ju som jag vet inte vad och jag tycker det är så urrk! Fattar inte att det är päls kvar på henne!

I kväll blir det laxburgare till middag. Gott! Längtar... Har jag tur kanske jag får se finalen i På spåret med i kväll. Inga stora töser hemma som tjatar om Let´s dance ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0