Ärtkrig, shopping och dop

Oj, oj, oj, vilken dag. Vi kom på igår att inte någon av ungarna har finkläder och vi skulle på dop idag och ha eget dop nästa helg. Vad gör man då? Jo vi bestämde oss för att gå upp tidigt idag och komma ner på stan så vi kunde ekipera la familia. Sagt och gjort, jag och Micke pallrade oss i säng i rimlig tid, sa till barnen att var nu inte uppe för länge. Men... Kvart i tre i natt när jag vaknade för att ge Matilda mat hör jag världens jäkla liv nerifrån källaren. Då hade ungjäklarna ÄRTKRIG! Gaaaahhh!!! Tala om att jag blev vansinnig. Tur för barnen att Micke gick ner och sa till...

Vi kom i alla fall iväg och fick köpt finkläder till oss alla. Micke och Emil passade även på att uppdatera sina garderober i övrigt med. Allt flöt på så bra ända tills vi kom hem. Vi köpte mat på McD på hemvägen men när vi kom hem visade det sig att de inte packat ner Emma och Cajsas nuggets *suck* ovanligt? Nej. Sen när Cajsa packade upp kläder så hade de inte tagit bort en sån färgatrapp på en av koftorna så Micke fick flänga ner till stan igen och fixa det. Micke putsade Cajsas skor och fick skokräm på skjortan...Till sist var alla trots allt duschade och finklädda så vi kom iväg på lilla Tildas dop och då kunde vi slappna av!

Nu ska vi bara mysa i soffan resten av kvällen och spana in årets första melodifestivalsbidrag. Alltid lika kul! Jag har även en traderaauktion som jag ska hålla ett öga på den närmsta timmen:) Har ropat in ett set med body och byxa från Molo tidigare idag för 50:- Nu är det ett set från IdaT som jag också vill ha.

Stegrapport: Kom upp i 10887 steg igår. Idag har jag ingen aning för stegräknaren håller också helg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0