Barnens Hus-besök

Vaknade kvart över sju i morse men inte av Matilda utan av övriga familjen. Lyckades att masa mig ur bingen och fixa till mig, äta frukost och dammsuga innan lilla fröken behagade slå upp de blå. Halv nio kallade hon! Otroligt. Jaja tro nu inte att hon sovit hela natten själv, givetvis kom hon över vid två i natt så det var i min säng hon trynade i morse.

Storebror har varit hemma från skolan hela veckan med en envis hosta och stannade hemma även idag så jag passade på att fånga stor och liten på bild idag. De är så fina:)


Efter att alla förmiddagsbestyr och matningar var avklarade var det dags att knata till bussen eftersom vi bestämt med Amir, Edvin och Tyra (med mammor) att vi skulle besöka Barnens Hus (Babyproffsen för er som inte vet var Barnens Hus ligger!) och att vi skulle utgå från Amir som inte har så långt dit. Dagen till ära klädde vi på Matilda IDA T-overallen (inte Ei Sikke Lei som jag hävdade i gårdagens inlägg) Hon blev jättefin i den. Tack snälla moster Mie för att jag får låna den! /Matilda


Innan vi gick till Barnens hus laddade vi upp med liten fruktstund... och lussekatt... hos A & A Gott! Småttingarna såg till att förse sig med boppemjölk med så det kurrade inte i kistan på någon när vi knatade iväg. Jag hade ju en del att införskaffa som jag ansåg att vi behöver till Matilda. Förvisso inte just idag, men det gäller att passa på. Jag är ju inte där så ofta. Vi köpte babyinsats till Tripp Trapp-stolen (så nu får jag väl ta tag i fixandet av den) täcke och kudde till spjälsängen, fast kudden ligger i vagnen för tillfället och täcket har vi på golvet. Vi använder ju inte spjälsängen än eftersom hennes rum OCH sängen måste fixas först (ytterligare att sätta fart med m.a.o.) Sen slank det ju givetvis ner lite leksaker med. Att bara vara praktisk är ju inget kul så vi köpte badankor (som hon inte har behållning av riktigt än, jag vet) och en söt apa från Fisher Price som vi ska ha i vagnen sen när hon sitter lite mer. Intressant och rolig var den i alla fall, hon lekte med den när hon satt i sin stol ikväll.
  

Jag har inte pysslat med M-kudden ikväll så jag kan tyvärr inte rapportera om några framsteg ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0