Vinterlek

Vaknade 07.20 i morse av att en liten piggelin brevid mig låg och snackade (nej, det var inte Micke!) Bara att masa sig ur bingen och se glad ut med andra ord. En timme senare var både Micke och Emil också uppe och pulkadejt hade bestämts med Suss och ungarna. Mysigt att komma ut i snön på promenad tyckte jag och Matilda sov så gott så (hon var nämligen väldigt nöjd när hon jagat upp mig och knoppade in vid niotiden igen när hon fått mat) Far och son hade givetvis snöbollskrig och det ven kring öronen på mig med emellanåt trots att jag hade barnvagnen. De skulle nog behöva träna på att sikta lite, för vissa snöbollar var där banne mig ingen adress på!



I pulkabacken var det en massa folk så det gällde att styra ordentligt. Vi konstaterade att det är ju väldigt gulligt att mor- och farföräldrar vill åka pulka med barnbarnen och ta kort på dem, men hur smidigt är det att stå mitt i smeten när man gör det? Jag föredrog själv att hålla mig lite vid sidan av och använda zoomfunktionen på kameran!


Efter pulkaåkandet tog jag och Suss en snabbfika medans Micke fick pallra sig hem för att hämta Emma som varit på övernattningskalas. När vi kom hem väckte jag Matilda (som sovit hela tiden) för nu var det minsann matdags och mina tuttar gjorde lite ont! Mormor och morfar kom i samma veva och lämnade tillbaka Cajsa och då fick vi fika igen (mycket fika idag) Sen fick jag lite hjälp att röja i köket med innan de körde hem. Micke blev beordrad ner i källaren idag för att påbörja projekt "Cajsas rum" Min plan är att det ska vara klart innan hon fyller år om lite mer än 1 månad för sen vill jag börja på Tjorvens rum!

Tjorvas är förresten vinterfin idag i sin mammas gamla tröja! Som sagt jag botaniserade hos päronen förra helgen;)


Melodifestival på schemat ikväll. Inte så mycket för musikens skull som för principens! Sen är det ju alltid kul att häckla det som häcklas kan;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0