1 månad!

Tänk att vår lilla Tjorv är 1 månad idag! Har vi nånsin haft en tillvaro utan henne? Det känns inte så nu när hon är hos oss och fyller våra liv med lycka och sån oerhörd kärlek. Det är dock lite ångestframkallande att tiden går så fort. Jag skulle vilja bromsa upp den litegrann i alla fall. Måste hinna njuta rejält av min lilla snutta innan hon också blir stor och inte heller har tid med sin mamma och pappa.

Idag har vi lyckats ta oss ut på promenad trots att damen inte alls är på bra humör. Hon somnade en stund i vagnen när vi gick men så fort vi kom hem och vagnen stannade så vaknade hon och var tvärsur tills hon fick boppe. Lilla fjollan tycker inte att det behöver gå tre - fyra timmar mellan boppandet idag så vi får väl helt enkelt finna oss i att ha henne hängande vid bröstet en massa. Det gör ju för all del inget, är så mysigt att få ha henne nära.

Eftersom jag ändå är förvisad till stillasittande/liggande tittar jag just nu på Weird Creatures med Nick Baker på Animal Planet. Vilka mysko varelser det finns! Såg precis ett avsnitt om canduri(?)fisken. En riktigt obehaglig firre som lever i Amazonas vatten och letar sig upp i diverse öppningar, i de nedre regionerna, om den känner doft av urin eller blod... Hu! Ingen varelse jag vill stifta närmre bekantskap med inte!

Dopinbjudningarna blev klara igår och kommer att skickas iväg snarast :) Det möblerades även om i det här hemmet igår då den stora tv:n kom upp (tack J för att du hjälpte till att bära!) Så det rör på sig härhemma. Målet är att innan Tjorven är fyra månader ska rummen vara klara för då behöver vi nog ha in spjälsängen till henne och den får inte plats i sovrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0