God morgon!

Ja som ni förstår så blev bloggandet lite avhängt igår. Dagen var ju varm som jag vet inte vad så jag blev inte klar med mer än en båtdyna. Sen ringde jag på en annons med hundvalpar som vi såg häromdagen vilket ledde till en tripp till Ystad. En hane fanns det kvar och vi hade bestämt oss för att om allt kändes bra med uppfödare och föräldrar skulle han få följa med oss hem och ja, det kan vi ju konstatera att det gjorde! Mamma är en vorsteh och pappa är en labrador, vilket kändes som en bra kombination när vi nu bestämt oss för att skaffa en blandrasvovve.

Det känns som en oerhört harmonisk och lättlärd hund. Han har ätit druckit och sovit hela natten utan olyckor. Micke var ute någon runda i natt med honom men annars har det varit helt lugnt. Nu kommer vi bara att gå härhemma och mysa resten av veckan och lära känna varandra. Ska kolla valpkurs, ringa försäkringsbolag och sånt kul med :)

Oj vad mycket hundbabbel det blev. Bara för det får vi avsluta med en bild på lilla damen när hon "åt" spagetti igår!

Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Roligt med en liten hunvalp i huset igen kan jag tänk mig :) Och det kan vara lika bra att ta med sig den hem direkt...för då slipper man gå hemma och längta ;)



Kramar

2009-07-01 @ 07:57:59
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: novembersara

SV: ja visst är den fin? :D gud så fin blogg, ska vi lägga till varandra på bloglovin?

2009-07-01 @ 11:18:17
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

så roligt att läsa ditt "hundbabbel" ... jag älskar hundar och vill gärna läsa mer om voffen..

kram

2009-07-01 @ 13:30:11
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: malin

Men det blev alltså så! Kul!! Grattis!:)



Har ni brådis den sista sep, eller kan man fresta med en tripp till skärgården och lite mat?



Kram Ma

2009-07-01 @ 14:19:17
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0