Dagen hittills...

Halv sex var det morgon i ugglehuset idag så vi är sådär pigga... Men vi har varit och fikat med S idag och nu väntar vi nyfiket på att bebis ska komma till världen. Det verkade vara på g nämligen eftersom det kom tätare och tätare värkar när vi satt där och det slutade med att S:s sambo fick komma och hämta henne. Spännande juuu!

6-månaderskollen är också avklarad. Fin tös som kan det hon ska. Men... Den eviga vikten. Nu hade hon ökat lite för lite igen så vi ska börja testa med lite vanlig bebisgröt och välling och se om det funkar för lilla magen. Mammas boppemjölk räcker i alla fall inte till längre utan behöver kompletteras och doktorn trodde inte att det skulle vara någon fara med laktosen nu. Skönt om vi slipper specialprodukter ju. De är ju inte de billigaste:S Men det svider lite i mammas hjärta här över att inte räcka till längre. Även om det kan vara skönt att ge henne flaska så Micke också kan ge henne mat, är det samtidigt det första lilla steget bort från mig *suck* och jo jag är väl medveten om att så är det här i livet, men det känns ändå!

Nu ska jag vila med lillsnutt en stund.

Tjipp


Kommentarer
Postat av: Susan

Eliott la av med att amma självmant när han bara var 4 månader. Vilken besvikelse det var men Sen Stella vägrade flaska och välling och allt och när hon var 1 år så vägrade jag och det blev en stor kamp som jag tillslut vann. Tänk så olika dom kan vara.



Kramar

2009-06-03 @ 15:17:30
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Mie och Milo

Jag förstår dej fullkomligt! Milo fick ju första flaskan igår och han är ju snart 11 månader och det kändes både märkligt och skönt. Jag hoppas att inte bli ratat för flaskan utan att få ha dessa mysstunder kvar och det kan säkert du också ha, dom behöver ju inte vara till för att mätta utan bara för törstsläcka och mysa:)

Idag var det visst er tur att gå upp tidigt;-) då vet du hur jag har det ibland..hehe:)



Vi ses imorgon, kram! PS Milo är snuvig än men det har han ju varit i snart 3 veckor!DS

2009-06-03 @ 15:59:31
URL: http://miemilo.blogspot.com/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Jag tror alltid att det är svårare för oss mammor att klippa navelsträngen än för barnet själv...



Skönt att sessan utvecklas som hon ska och att hon kommer att klara av lactos nu :)



Kramar

2009-06-03 @ 16:35:50
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda Jönsson

Jag vet inte hur jag ska hantera amningen den dagen då jag bestämmer mej för att avveckla det eller om Lukas självmant slutar. Det är nog lättare om han visar att han inte vill, men han verkar älska mammas tuttar.



Hur mycket väger hon nu då? Lukas är 65,5 cm och väger 7540g.

2009-06-03 @ 16:53:54
URL: http://krabba.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

hur lång och tung är lilltjejen nu då? nyfiken

2009-06-03 @ 17:11:52
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0